تک نیوز > اپل و اخبار و اخبار تکنولوژی : ایر تگ 29 دلاری اپل معرفی شد

ایر تگ 29 دلاری اپل معرفی شد

airtag 2

اپل در مراسم Spring Loaded بالاخره پس از مدت‌ها انتظار ردیاب ایرتگ را معرفی کرد. با این وسیله کاربران می‌توانند از طریق اپ «Find My»، اشیاء گمشده را پیدا کنند.تا آخر همراه تک نیوز باشید

 

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره این ابزار بودیم و پس از انتشار اشتباهی ویدیوی رسمی آن در یوتیوب اپل، حالا ایرتگ از راه رسیده تا مانع از گم شدن اشیاء کاربران شود. ایرتگ قیمتی برابر ۲۹ دلار دارد و از همین جمعه کاربران در کشورهای مختلف می‌توانند آن را پیش خرید کنند، البته بسته چهارتایی آن با قیمت ۹۹ دلار فروخته می‌شود. ۱۰ روز دیگر ایرتگ در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

ایرتگ یک ابزار کوچک است که از اسپیکر، شتاب‌سنج، بلوتوث LE و باتری قابل تعویض توسط کاربر بهره می‌برد. به گفته کوپرتینویی‌ها این ردیاب تا یکسال شارژدهی دارد و با استفاده از NFC می‌توان حالت گمشده را فعال کرد.

اپل در کنار معرفی این ردیاب، از لوازم جانبی آن هم رونمایی کرده که از این لوازم جانبی می‌توان به جاسوییچی اشاره کرد. کاربران می‌توانند آن‌ها را به وسایل مدنظرشان مانند کلید یا کیف پول خود وصل کنند تا دیگر گم نشوند یا اگر گم شدن، به راحتی آن‌ها را پیدا کنند.

ایرتگ در اپ Find My آیفون به نمایش گذاشته می‌شود و زمانی که بخواهید یک شیء را پیدا کنید، این اپ صدایی توسط این ردیاب پخش می‌کند. هر ایرتگ به چیپ U1 اپل مجهز شده که از فناوری باند فوق وسیع، صدا و بازخورد هپتیک برای راهنمایی دقیق‌تر افراد استفاده می‌کند.

به گفته اپل، این ردیاب هیچ‌گونه داده مکانی یا تاریخچه مکانی را درون دستگاه فیزیکی ذخیره نمی‌کند و این کمپانی برای برقراری ارتباط میان ایرتگ و شبکه Find My از رمزگذاری سرتاسری بهره می‌برد.

اپل با ایرتگ به جنگ تایل می‌‌رود که محبوبیت بالایی در بازار دارد و شاهد رقابت سنگینی میان آن‌ها خواهیم بود. البته نباید اسمارت تگ ۲۹.۹۹ دلاری سامسونگ را هم فراموش کنیم.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز