تک نیوز > اپل و اخبار و اخبار تکنولوژی : اولین بتای عمومی iOS 14.6 و watchOS 7.5 در اختیار کاربران قرار گرفت

اولین بتای عمومی iOS 14.6 و watchOS 7.5 در اختیار کاربران قرار گرفت

ios 14.6 beta 1

اپل اولین بتای عمومی iOS 14.6 را به همراه iPadOS 14.6 ،watchOS 7.5 و tvOS 14.6 را در اختیار کاربران قرار داد تا کاربران بتوانند آزمایش آن‌ها را آغاز کنند.تا آخر همراه تک نیوز باشید

 

در حال حاضر دقیقا مشخص نیست که نسخه‌های جدید سیستم عامل‌های اپل شامل چه ویژگی‌های تازه‌ای هستند. با توجه به امکانات گسترده iOS 14.5 و iPadOS 14.5، انتظار می‌رود که نسخه ۱۴.۶ بیشتر روی تغییرات زیربنایی این دو سیستم عامل تمرکز داشته باشد.

از آن‌جایی که دو نسخه iOS 14.5 و iOS 14.6 تقریبا به‌صورت همزمان در اختیار کاربران قرار گرفته، این افراد خودشان می‌توانند از بخش Settings انتخاب کنند که می‌خواهند کدام نسخه روی دستگاهشان نصب شود. اپل همچنین اولین بتای macOS 11.4 را در اختیار کاربران قرار داده است.

اپل در شرایطی دست به انتشار بتای عمومی iOS 14.6 زده که نسخه نهایی iOS 14.5 تا چند روز دیگر برای همه کاربران منتشر می‌شود. این نسخه شامل قابلیت جنجالی «شفافیت ردیابی اپ‌ها» و ویژگی‌های جدید زیادی است. برای مثال، با iOS 14.5 امکان قفل‌گشایی آسان‌تر دستگاه فراهم شده تا حتی در صورت استفاده از ماسک به راحتی بتوانید قفل آیفون خود را با کمک اپل واچ باز کنید.

نقشه اختصاصی اپل در iOS 14.5 به ویژگی جدیدی شبیه اپ Waze مجهز شده که امکان گزارش تصادفات، خطرات و دوربین‌های کنترل سرعت را روی نقشه فراهم می‌کند. این آپدیت چندین کاراکتر ایموجی جدید را هم به سیستم عامل اپل اضافه می‌کند و از ایموجی‌هایی مثل قلب آتشین پرده برمی‌دارد.

آپدیت iOS 14.5 همچنین دارای اپلیکیشن جدید Podcasts است که بازطراحی شده و سرویس اشتراکی جدید اپل در دنیای پادکست‌ها را در بر می‌گیرد. این سرویس قرار است به رقابت با اسپاتیفای مشغول شود.

اپل به کاربران عادی توصیه نمی‌کند که نسخه‌های بتا را حداقل روی دستگاه‌های اصلی خود نصب کنند. این نسخه‌ها ممکن است دارای باگ‌های مختلفی باشند که تجربه کاربری و کارکردهای روزانه افراد را مختل کند. بنابراین برای نصب این آپدیت‌ها بهتر است منتظر نسخه‌های پایدار آن‌ها بمانید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز