تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : ایسوس تاریخ معرفی نسل بعدی لپ‌تاپ گیمینگ Zephyrus S17 را اعلام کرد

ایسوس تاریخ معرفی نسل بعدی لپ‌تاپ گیمینگ Zephyrus S17 را اعلام کرد

Asus Gaming Laptop

ایسوس هفته آینده در تاریخ ۲۱ اردیبهشت از نسل جدید لپ‌تاپ گیمینگ Zephyrus S17 با مشخصات فنی قدرتمند مانند پردازنده‌های Tiger Lake-H اینتل رونمایی خواهد کرد.تا آخر این مقاله همراه تک نیوز باشید.

 

ایسوس با انتشار تیزری کوتاه از معرفی چنین محصولی خبر داده، اما در این تیزر اطلاعات چندانی درباره آن وجود ندارد و تنها با بخشی از طراحی منحصر به فرد آن روبه‌رو هستیم. این لپ‌تاپ گیمینگ از طراحی سیستم خنک کننده متفاوتی بهره می‌برد که در نسل بعدی‌اش، عملکرد آن بهبود پیدا خواهد کرد.

نسل کنونی این دستگاه از سیستم آیرودینامیک فعال (AAS) بهره می‌برد که بتواند عملکرد پایداری را هنگام انجام کارهای سنگین و اجرای بازی‌ها در اختیار کاربران قرار دهد. این سیستم بخشی از بدنه را بلند می‌کند که نتیجه‌اش، افزایش ۳۲ درصدی گردش هوا در مقایسه با طراحی استاندارد و رایج بازار است.

 
 

استفاده از مواد مخصوص هم باعث کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای پردازنده نسبت به محصولات معمول می‌شود. علاوه بر این، با تونل‌های ضد گرد و غبار روبه‌رو هستیم که هیت سینک یا گرماگیز را تمیز نگه می‌دارد تا بهره‌وری سیستم حفظ شود.

نسل جدید لپ‌تاپ گیمینگ Zephyrus S17 با قدرتمندترین پردازنده‌های اینتل یعنی Tiger Lake-H از راه می‌رسد. این احتمال وجود دارد که ایسوس از پردازنده ۸ هسته‌ای اینتل Core i9-11950H در این محصول استفاده کند.

این پردازنده که بین Core i9-11980HK و Core i9-11900H قرار می‌گیرد، دارای ۸ هسته و ۱۶ رشته است و از فرکانس پایه ۲.۶ گیگاهرتز و بوست ۴.۹ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. این تراشه از ۱۰ مگابایت حافظه کش L2 و ۲۴ مگابایت حافظه کش L3 بهره می‌برد و توان طراحی حرارتی برابر ۴۵ وات دارد.

این پردازنده در گذشته در دیتابیس بنچمارک گیک‌بنچ ۵ رویت شده بود. انتظار می‌رود حداکثر عملکرد این تراشه متناسب با سیستم خنک‌کننده لپ‌تاپ باشد، بنابراین شاید کاربران تمام محصولات مجهز به آن، عملکرد یکسانی را تجربه نکنند. هفته آینده استفاده ایسوس از این پردازنده مشخص می‌شود.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز