تک نیوز > اپل و اخبار و اخبار تکنولوژی : دادگاه اپیک گیمز از تنش‌ها میان اپل و فیسبوک در سال ۲۰۱۱ پرده برداشت!

دادگاه اپیک گیمز از تنش‌ها میان اپل و فیسبوک در سال ۲۰۱۱ پرده برداشت!

kenapa mark zuckerber dan steve jobs pakai baju itu itu saja ini alasannya

ایمیل‌های رد و بدل شده بین مدیران اپل و فیسبوک در دادگاه میان اپل و اپیک گیمز روی کار آمده و نشان می‌دهد که دعوای میان این دو غول دنیای فناوری حداقل از سال ۲۰۱۱ وجود داشته است.تا آخر این مطل همراه تک نیوز باشید.

 

این روزها کمتر کسی است که از درگیری میان اپل و فیسبوک بی‌خبر باشد، ولی ایمیل‌هایی که در دادگاه اپل و اپیک گیمز ارائه شده نشان می‌دهد که غول شبکه‌های اجتماعی و سازنده آیفون از حدود یک دهه پیش با هم درگیری داشتند. «اسکات فورستال» در مجموعه ایمیلی به تاریخ ژوئیه ۲۰۱۱ میان خودش، استیو جابز و «فیل شیلر» گفته بود با «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل فیسبوک درباره اپلیکیشن این شرکت روی آیپد حرف زده است.

فورستال به زاکربرگ اعلام کرده بود که برنامه آیپد فیسبوک نباید «اپ توکار» داشته باشد. ولی مدیرعامل فیسبوک اعتقاد داشت که اپ‌های توکار بخشی از تجربه کلی این شبکه اجتماعی هستند و در نتیجه مردد شده بود که همچنان نسخه آیپد اپ فیسبوک را منتشر کند یا نه. این شرکت در آن زمان می‌خواست فیسبوک را به پلتفرمی برای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های کوچک‌تر تبدیل کند.

مارک زاکربرگ از اپل خواسته بود به نحوی با آن‌ها کنار بیایند. به گفته فورستال، زاکربرگ پذیرفته بود که برخی از اپ‌های داخل برنامه فیسبوک را حذف کند و دیگر اپ‌های شخص ثالث را به‌صورت توکار در وب نمایش ندهد. ولی از آن سو می‌خواست کاربران بتوانند در فید اخبار در رابطه با اپ‌های توکار مطلب بنویسند و با تپ کردن روی لینک این اپ‌ها به برنامه بومی، اپ استور یا مرورگر سافاری منتقل شوند. با این حال، فورستال با درخواست زاکربرگ موافقت نکرده بود و جابز هم از این تصمیم حمایت کرد.

سه روز بعد فورستال اعلام کرد که فیسبوک پیشنهاد اپل را نپسندیده است. در نهایت فیل شیلر هم با درخواست زاکربرگ مخالفت کرد. اما اپ آیپد فیسبوک در هر حال منتشر شد و روی اپ استور قرار گرفت.

با این همه، به نظر می‌رسد که دعوای اپل و فیسبوک از همان زمان آغاز شده بود و حالا با عرضه قابلیت App Tracking Transparency در iOS به اوج خود رسیده است.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز