تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اخبار علمی : اسپیس ایکس با پرتاب ۶۰ ماهواره جدید استارلینک، از دریافت ۵۰۰ هزار سفارش خبر داد

اسپیس ایکس با پرتاب ۶۰ ماهواره جدید استارلینک، از دریافت ۵۰۰ هزار سفارش خبر داد

rocket

اسپیس ایکس در روز جهانی «جنگ ستارگان» ۶۰ ماهواره جدید استارلینک را به مدار فرستاد. این شرکت می‌گوید تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر برای دریافت سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک درخواست ثبت کرده‌اند.تا آخر این مقاله همراه تک نیوز باشید.

 

پرتاب اخیر ماهواره‌ها دیشب ساعت ۲۳:۳۱ به وقت تهران از «کیپ کاناورال» در ایالت فلوریدا انجام شد و راکت آن یک فالکون ۹ بود که پیش از این هشت بار پرواز کرده بود. فالکون ۹ برای نهمین بار هم با موفقیت به زمین برگشت و روی سکوی معلقی در اقیانوس اطلس قرار گرفت. پرواز دیشب صد و پانزدهمین پرواز سیستم راکتی فالکون ۹ اسپیس ایکس بود.

این شرکت همچنین آمارهای جدیدی را درباره عملکرد استارلینک اعلام کرده. اسپیس ایکس می‌گوید تاکنون بیش از نیم میلیون درخواست رزرو برای استفاده از این سرویس ثبت شده است. این درخواست شامل پرداخت بیعانه برای راه‌اندازی سرویس است. اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از طریق یک دیش ویژه اطلاعات را از مجموعه‌ای از ماهواره‌ها دریافت می‌کند.

این تقاضای بالا نشان می‌دهد که چرا اسپیس ایکس در اجرای سفارشات این قدر کند و آهسته عمل می‌کند. اینترنت استارلینک در حال حاضر به‌صورت بتا در شش کشور آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا، نیوزلند و مکزیک در دسترس است، ولی اسپیس ایکس می‌خواهد تا انتهای ۲۰۲۱ پوشش سرویس‌های خود را به اکثر کشورهای جهان بیاورد.

این شرکت هم‌اکنون با بیش از ۱۵۰۰ ماهواره دارای بزرگ‌ترین شبکه ماهواره‌های اینترنتی است. اسپیس ایکس سه ماه پیش به نهادهای قانونی آمریکا اعلام کرد که تا ماه فوریه در آمریکا و سایر کشورها بیش از ۱۰ هزار کاربر داشته است.

ایلان ماسک با استارلینک می‌خواهد دسترسی به اینترنت را در تقریبا تمامی نقاط جهان ممکن است. البته خود او قبلا در توییتی گفته بود که تنها محدودیت آن‌ها سرویس‌دهی به مناطق پرجمعیت شهری است. بنابراین زمانی تعداد کاربران استارلینک از مرز چند میلیون فراتر برود، این شرکت با چالش‌های بیشتری برای سرویس‌دهی به همه کاربران مواجه خواهد شد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز