تک نیوز > اپل و اخبار و اخبار تکنولوژی و سامسونگ و شیائومی : سلطه اپل بر بازار هدفون‌های کاملا بی‌سیم؛ شیائومی و سامسونگ در رتبه‌های بعدی

سلطه اپل بر بازار هدفون‌های کاملا بی‌سیم؛ شیائومی و سامسونگ در رتبه‌های بعدی

اپل در سال ۲۰۲۰ با اختصاص ۳۱ درصد از سهم بازار جهانی هدفون‌های کاملا بی‌سیم (TWS) در رتبه اول، شیائومی با ۹ درصد سهم بازار جهانی در جایگاه دوم و قبل از سامسونگ با سهم بازار ۷ درصدی ایستاده است.تا آخر این مقاله همراه تک نیوز باشید.

 

موسسه تحقیقاتی «کانترپوینت» در گزارش جدید خود آمار و ارقام جالبی درباره بازار جهانی هدفون‌ کاملا بی‌سیم و انتظارات از این بازار در سال‌های آینده را مطرح کرده است. طبق این گزارش اپل در سال ۲۰۲۰ با سهم بازار ۳۱ درصدی هدفون‌ کاملا بی‌سیم در رتبه اول این لیست قرار دارد و پس از آن شیائومی و سامسونگ قرار دارند.

کانترپوینت تنها نام پنج شرکت را در این لیست قرار داده که JBL با ۴ درصد و QCY با ۳ درصد رتبه چهارم و پنجم این لیست را تشکیل می‌دهند.

در این گزارش به این موضوع اشاره شده است که اپل احتمالا در ادامه بخشی از سهم خود در بازار هدفون‌ کاملا بی‌سیم را از دست خواهد داشت. طبق گفته موسسه کانترپوینت سهم اپل بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به ۲۷ درصد کاهش می‌یابد. همچنین انتظار می‌رود شرکت‌های شیائومی، سامسونگ، JBL و QCY که در این گزارش به نام آن‌ها اشاره شد، سهم فعلی خود را حفظ کنند.

این موسسه معتقد است که یکی از دلایل کاهش سهم اپل به این موضوع مربوط می‌شود که سایر شرکت‌ها احتمالا در آینده هدفون‌های جدیدی برای معرفی به بازار عرضه خواهند کرد اما همچنان میزان تقاضا برای ایرپاد‌های اپل بالا خواهد بود، بنابراین اپل با حفظ موقعیت خود تنها بخشی از سهم بازار جهانی از دست خواهد داد.

بازار هدفون‌های کاملا بی‌سیم در سال ۲۰۲۰ رشد سالانه ۷۸ درصدی را تجربه کرده است و در حال حاضر شرکت‌های زیادی انواع مختلفی از هدفون‌ها را تولید می‌کنند. البته باید به این نکته اشاره کرد که هرچند پیش‌بینی‌های کانترپوینت معمولا کاملا دقیق است اما در آینده ممکن است نتایج متفاوتی رقم بخورد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز