تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : مدل بازطراحی شده پلی استیشن ۵ با چیپ ۶ نانومتری AMD سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد

مدل بازطراحی شده پلی استیشن ۵ با چیپ ۶ نانومتری AMD سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد

ps5 redesign

پلی استیشن ۵ فروش بالایی در بازار دارد، البته سونی به علت کمبود چیپ نمی‌تواند تمام تقاضاها را برآورده کند. با این حال ظاهرا ژاپنی‌ها مشغول کار روی نسخه جدید این کنسول محبوب هستند که علاوه بر طراحی جدید، از پردازنده بروز شده‌ای هم بهره می‌برد.

 

اخیرا گزارشی به این موضوع اشاره کرده که زنجیره تامین به خصوص TSMC برای تولید چنین محصولی آماده می‌شود. با وجود چنین موضوعی، تا سه ماهه دوم یا سه ماهه سوم ۲۰۲۲ نباید منتظر عرضه این محصول جدید باشیم.

در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره مدل بازطراحی شده PS5 وجود ندارد، با این حال انتظار می‌رود در کنار پردازنده جدید، با قابلیت‌های تازه دیگری هم روبه‌رو شویم. کنسول ژاپنی‌ها با نسخه جدید پردازنده AMD Zen 2 از راه می‌رسد که با لیتوگرافی ۶ نانومتری تولید می‌شود.

پلی استیشن ۵ موجود در بازار دارای چیپ ۷ نانومتری است، بنابراین استفاده از تراشه ۶ نانومتری می‌تواند روی عملکرد و مصرف انرژی این کنسول تاثیر مثبت داشته باشد، هرچند این تاثیر چندان زیاد نخواهد بود.

بازطراحی کنسول‌ها و استفاده از سخت‌افزارهای ارتقایافته موضوع جدیدی در دنیای کنسول‌ها محسوب نمی‌شود و چندین بار شاهد آن در دنیای پلی استیشن بوده‌ایم. شرکت‌ها با چنین اقداماتی، طراحی را بهبود می‌دهند، باعث کاهش مصرف انرژی و بهبود عملکرد می‌شود و البته هزینه‌های تولید را هم کمتر می‌کنند.

با وجود چنین رویکردی، معمولا چندین سال از ورود کنسول به بازار می‌گذشت تا نسخه جدیدش با طراحی متفاوت از راه می‌رسید. با این حال اگر گزارش اخیر صحت داشته باشد، پلی استیشن ۵ زودتر چنین تغییری را تجربه خواهد کرد، البته احتمالا نباید منتظر ابعاد کوچکتری باشیم.

PS5 یک کنسول بزرگ است، با این حال انتظار نمی‌رود نسخه بازطراحی شده آن ابعاد کوچکتری داشته باشد. احتمالا ژاپنی‌ها در سال‌های دورتر نسخه اسلیم این کنسول را وارد بازار می‌کنند و تا آن زمان، شاید بهبودهای سخت افزاری و بهبودهای طراحی کمتری را در آن شاهد باشیم.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز