تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : بنچمارک گرافیک AMD رادئون پرو W6800 با ۳۲ گیگابایت حافظه افشا شد

بنچمارک گرافیک AMD رادئون پرو W6800 با ۳۲ گیگابایت حافظه افشا شد

AMD Radeon Pro VII 7nm Vega Pro Graphics Card 1

کارت گرافیک نسل بعدی AMD رادئون پرو W6800 که برای ورک‌استیشن‌ها طراحی شده، در پایگاه داده بنچمارک User Benchmark دیده شد. این گرافیک بخشی از خانواده رادئون پرو W6000 است که مبتنی بر معماری RDNA 2 ساخته شده و جایگزین AMD Navi و Vega می‌شود.تا آخر این مقاله همراه تک نیوز باشید.

 

چند وقتی می‌شود که مدل جدیدی از سری رادئون پرو معرفی نشده. AMD پیش‌تر مدل‌هایی از Navi (RDNA 1) را برای پی‌سی و ورک‌استیشن‌های اپل معرفی کرده بود اما آن محصولات برای مصارف عامه بودند. خانواده رادئون پرو W6000 که از معماری RDNA 2 استفاده می‌کند، اجازه می‌دهد پلتفرم‌های قابل حمل و رومیزی به قدرت ورک‌استیشن‌ها دسترسی داشته باشند.

گرافیک رادئون پرو W6800 دارای یک GPU بزرگ Navi است. در حال حاضر نمی‌دانیم که این پردازنده دقیقا کدام مدل از Navi 21 GPU SKU است، اما ۳۲ گیگابایت حافظه VRAM از نوع GDDR6 و ۱۲۸ مگابایت کش اینفینیتی دارد. عملکرد این گرافیک در بنچمارک یاد شده را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

قدرت این دستگاه از طریق پردازش‌های DX9 و DX10 ارزیابی شده که قدیمی هستند اما می‌توانند مبنای خوبی برای مقایسه به ما ارائه کنند. AMD رادئون پرو W6800 به‌ترتیب در این دو پلتفرم امتیازات ۱۵۹ و ۱۳۱ فریم بر ثانیه را به دست آورده. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم می‌توانیم به رادئون RX 6800 با امتیازات ۱۳۹ و ۱۲۶، رادئون RX 600 XT با امتیازات ۱۶۸ و ۱۵۳ و رادئون RX 6900 XT با امتیازات ۱۹۷ و ۱۸۳ اشاره کنیم.

گفتنی است، گرافیک‌های سری رادئون RX 6000 از نظر درایور بهینه‌سازی‌های بسیار بهتری نسبت به مدل‌های معرفی‌ نشده W6000 دارند. در سمت دیگر بازار، گرافیک‌های ورک‌استیشن انویدیا RTX A6000 امتیازات ۱۹۸ و ۲۱۶ را دریافت کرده‌اند ولی حافظه ۴۸ گیگابایتی GDDR6 دارند.

AMD در حال کار روی چندین مدل از کارت‌های گرافیک W6000 پرو است چون قبلا مدل ۱۶ گیگابایتی این گرافیک را برای پی‌سی و پلتفرم‌های اپل دیده بودیم. انتظار می‌رود که این کارت گرافیک در ماه‌های آینده روانه بازار شود.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز