تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و نرم افزار و اپلیکیشن : اینترنت شاد در تعطیلات تابستان هم برای دانش‌آموزان رایگان است

اینترنت شاد در تعطیلات تابستان هم برای دانش‌آموزان رایگان است

Channel Building Guide to Happy Software

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که در تعطیلات تابستان، اینترنت شاد برای دانش‌آموزان رایگان خواهد بود. این وزارتخانه تأکید کرده رایگان بودن شاد منحصر به تابستان نبوده و تا انتهای سال ۱۴۰۰ کلیه فعالیت‌های دانش‌آموزی در این سامانه به صورت رایگان بوده و هزینه اینترنتی برای دانش آموزان بخاطر استفاده از این اپلیکیشن محاسبه نخواهد شد.

 

«محمود حبیبی» مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره اضافه شدن قابلیت‌های جدید به شبکه شاد برای سال تحصیلی آینده گفت: «شبکه شاد یک موجود زنده است و برنامه ما همین بوده که شاد موجود ایستا و ثابتی نباشد. در مدیریت شاد نیز همواره نظر ما و برنامه‌ریزی هایمان بر همین امر استوار بوده که به مرور قابلیت‌های جدیدی به آن بیفزاییم.»

حبیبی در ادامه افزود: «این هدف را همچنان دنبال می‌کنیم و در صدد آن هستیم که با شروع سال تحصیلی بتوانیم قابلیت‌های جدیدی در شاد داشته باشیم.»

 
 

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا برای فعالیت‌های تابستانه و برگزاری کلاس‌های آنلاین تابستانی، اینترنت رایگان برای کاربران شاد برقرار است؟ گفت: «طبق مصوبات مربوط، اینترنت مصرفی در شبکه شاد در طول سال ۱۴۰۰ رایگان است و مشکلی برای تأمین اینترنت وجود ندارد.»

حبیبی همچنین درباره آخرین وضعیت طرح سیم‌کارت دانش‌آموزی خبرهایی جدیدی ارائه کرده و گفته که «نگرانی‌هایی پیرامون حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی در دوسال اخیر به وجود آمده است و مخاطراتی برای آنها وجود داشت که ما را بر آن داشت سیم‌کارتی با اینترنت ایمن برای صیانت از دانش‌آموزان طراحی و توزیع کنیم. مطالعات مشترکی با وزارت ارتباطات از آذر ماه گذشته آغاز و پس از برگزاری جلسات کارشناسی متعدد، پیش‌نویس اولیه طرح سیم‌کارت دانش‌آموزی آماده شد.»

او افزود: «پس از طی مراحل نهایی و اخذ استعلامات حقوقی لازم، طرح به امضای دو وزیر آموزش و پرورش و ارتباطات می‌رسد و وارد فاز اجرایی می‌شود». بدین ترتیب می‌توان گفت که عرضه سیم کارت دانش آموزی در آینده نزدیک دور از ذهن نیست.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز