تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و گوگل : مخفی‌سازی تصاویر در گوگل فوتوز با قابلیت Locked Folder ممکن شد

مخفی‌سازی تصاویر در گوگل فوتوز با قابلیت Locked Folder ممکن شد

google photos hero 1

مراسم امشب توسعه‌دهندگان گوگل میزبان رونمایی از قابلیت جدیدی برای سرویس گوگل فوتوز بود که Locked Folder نام دارد و اجازه می‌دهد برخی از تصاویر خود را از دید سایر کسانی که ممکن است به گوشی شما دسترسی داشته باشند مخفی کنید.تا آخر این مقاله آموزشی همراه تک نیوز باشید.

 

گوگل می‌گوید برای استفاده از این ویژگی همان طور که از نام آن پیداست کافی است یک «پوشه قفل‌دار» بسازید که توسط سیستم احراز هویت بیومتری محافظت می‌شود؛ یعنی برای ورود به این پوشه باید اثر انگشت خود را به دستگاه بدهید یا رمزی را که از قبل انتخاب کرده‌اید، بنویسید.

قابلیت Locked Folder به شما اجازه می‌دهد هر تصویر یا ویدیویی را که نمی‌خواهید در کنار سایر تصاویر عادی در معرض دید باشد، مخفی کنید. با این کار، دیگر فایل‌های مربوطه را کنار سایر تصاویر و ویدیوهای خود نخواهید دید.

این قابلیت به چند دلیل مفید است. مثلا فرض کنید می‌خواهید تصویری را از روی موبایل خود به پدرتان نشان دهید، ولی نگران این هستید که با اسکرول کردن به سمت پایین عکس دیگری دیده شود که به هر دلیلی نمی‌خواستید بقیه آن را ببینند.

در حال حاضر اپلیکیشن‌های شخص ثالثی هستند که این ویژگی را ارائه می‌کنند، ولی اضافه شدن آن به گوگل فوتوز مطمئنا کار کاربران را راحت‌تر خواهد کرد. قابلیت Locked Folder ابتدا برای گوشی‌های پیکسل عرضه می‌شود ولی در ادامه سال برای سایر تلفن‌های هوشمند اندرویدی هم در دسترس قرار خواهد گرفت.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز