تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و نرم افزار و اپلیکیشن : مایکروسافت از قابلیت‌های جدیدی برای مرورگر اج رونمایی کرد

مایکروسافت از قابلیت‌های جدیدی برای مرورگر اج رونمایی کرد

microsoft edge 1

مایکروسافت در کنفرانس بیلد ۲۰۲۱ از دو قابلیت جدید برای نسخه ۹۱ مرورگر اج رونمایی کرد. این ویژگی‌ها باعث باز شدن سریعتر این مرورگر می‌شود و از مصرف بیش از حد پردازنده و رم هم جلوگیری می‌کنند.تا آخر این مقاله همراه تک نیوز باشید.

 

یکی از قابلیت‌ها «Startup Boost» نام دارد که امکان اجرای بدون وقفه مرورگر مایکروسافت را می‌دهد. این ویژگی عملکرد پیچیده‌ای ندارد و هر زمانی که کامپیوتر خود را دوباره فعال کنید، فرایندهای اصلی اج بارگذاری می‌شوند و می‌توانید از آن استفاده کنید.

این ویژگی تاثیر چندانی روی زمان بالا آمدن ویندوز ۱۰ ندارد، اما باعث اجرای سریعتر مرورگر مایکروسافت می‌شود و کاربران مشکلی با این موضوع نخواهند داشت.

 
 

قابلیت دیگر «Sleeping Tabs» نام دارد و همانطور که می‌توان از نامش حدس زد، تب‌ها را به حالت خواب می‌برد. در این حالت، این تب‌ها از حافظه و قدرت پردازشی کمتری استفاده می‌کنند که منجر به فشار کمتر به دستگاه می‌شود.

مایکروسافت اولین بار در دسامبر ۲۰۲۰ از آزمایش چنین ویژگی خبر داد. در آن زمان ردموندی‌ها اعلام کردند که این قابلیت موجب کاهش ۳۲ درصدی مصرف رم می‌شود و همچنین افزایش شارژدهی باتری لپ‌تاپ‌ها را در پی دارد. مایکروسافت همچنین از کاهش ۳۷ درصدی مصرف CPU خبر داده بود.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که مرورگر کروم که از نظر زیرساخت شباهت‌های زیادی به اج دارد، از قابلیت‌های مشابهی بهره می‌برد تا میزان مصرف منابع را کاهش دهد. یکی از این ویژگی‌ها «Tab Freezing» نام دارد که مانع از مصرف بیش از حد منابع می‌شود.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز