تک نیوز > اخبار و اپل و اخبار تکنولوژی : اپل با تنظیم قرارداد جدیدی مشکل تامین نمایشگرهای مینی LED را حل می‌کند

اپل با تنظیم قرارداد جدیدی مشکل تامین نمایشگرهای مینی LED را حل می‌کند

apple macbook pro 2019 front 1

اپل به دلیل مشکل تامین نمایشگرهای مینی LED مورد نیاز مک بوک پرو با مشکلاتی روبرو بود. اکنون قراردی با شرکت نیمه‌هادی «Osram Opto» تنظیم کرده تا تامین‌ بخشی از نیاز این نمایشگرها را برعهده بگیرد. در این صورت اپل می‌تواند مک‌بوک پرو جدیدش را نیمه دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه کند.تا آخر این مقاله همراه تک نیوز باشید.

چند هفته پیش وب‌سایت «دیجی‌تایمز» در گزارشی عنوان کرده بود که برنامه‌های اپل برای معرفی مک‌‌بوک‌ پرو با نمایشگر‌های مینی LED به مشکل خورده است و تولید انبوه آن‌ها زودتر از فصل چهارم ۲۰۲۱ آغاز نمی‌شود. اکنون گفته می‌شود شرکت نیمه‌هادی Osram Opto به عنوان تامین‌کننده نمایشگر مینی LED به اپل کمک‌ خواهد کرد تا نسخه‌های جدید این دستگاه را بتواند در نیمه دوم سال جاری عرضه کند.

انتظار می‌رود این نمایشگرها در اندازه‌های۱۴ و ۱۶ اینچی باشد. در این حال گزارش‌های تایید نشده دیگری ادعا می‌کنند که اپل نوار ابزار را در نسخه جدید حذف می‌کند و سیستم مگ‌سیف نیز به عنوان شارژر به این دستگاه‌ها برمی‌گردد.

همچنین گزارش ماه گذشته بلومبرگ مشخص می‌کند که اپل می‌خواهد مدل‌های جدید مک‌بوک پرو خود را با نسخه بهبودیافته‌ای از تراشه M1 روانه بازار کند. این تراشه احتمالا پردازنده مرکزی ۱۰ هسته‌ای شامل ۸ هسته پرتوان و ۲ هسته بهینه به همراه گرافیک ۱۶ یا ۳۲ هسته‌ای خواهد داشت.

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل از دوشنبه ۱۷ خرداد آغاز می‌شود و ممکن است هر دو مدل مک‌بوک پرو در این رویداد به صورت رسمی معرفی شوند. همچنین رونمایی از مک پرو و مک‌بوک ایر در این رویداد هنوز مشخص نشده است.

هنوز درباره قیمت مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ اپل اطلاعاتی وجود ندارد. با این حال در صورتی که اپل تصمیم بگیرد مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ را به نمایشگر مینی LED مجهز کند، به احتمال زیاد با افزایش قیمت این لپ‌تاپ‌ها مواجه خواهیم شد. انتظار می‌رود این افزایش قیمت در حدود ۱۰۰ دلار باشد، البته شاید کوپرتینویی‌ها این نمایشگر را به عنوان یک ویژگی اضافه درنظر بگیرند و کاربرانی که حاضر به پرداخت هزینه بالاتر باشند، به آن دسترسی پیدا کنند.خیلی ممنونیم که تا آخر همراه تک نیوز بودید❤

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز