تک نیوز > اخبار خودرو : قیمت فیدلیتی کمتر از 670 میلیون تومان اعلام شد؛ فروش از یکم تیرماه

قیمت فیدلیتی کمتر از 670 میلیون تومان اعلام شد؛ فروش از یکم تیرماه

photo 2021 06 08 14 47 24 1

بهمن موتور قصد دارد تا ظرف هفته های آتی دومین کراس اوور سایز متوسط خود را با نام فیدلیتی راهی بازار کند و آنچه در این رابطه خبر ساز شده، تعیین قیمت ۶۵۵ میلیون تومان برای مدل پنج سرنشین و ۶۷۰ میلیون تومان برای نسخه هفت سرنشین این خودروست که عملا رقیبی برای کراس اوورهای یک میلیارد تومانی موجود در بازار محسوب می‌شود. همچنین فروش این خودرو از اول تیرماه آغاز خواهد شد.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

بهمن موتور فیدلیتی را محصولی استراتژیک و تعیین کننده قلمداد می‌کند و برهمین اساس نیز تصمیم گرفته تا با سرمایه گذاری مستقیم نسبت به مالکیت پلت فرم این خودرو و احداث خطوط تولید پیشرانه (سری موتورهای تیوان) اقدام نماید. با چنین پیش زمینه‌‌ای محمد ضرابیان٬‌ مدیر عامل بهمن موتور از تیراژ‌ اولیه ۹۲۰۰ دستگاهی فیدلیتی برای سال ۱۴۰۰ خبر داده‌است که در صورت تحقق می‌توان این مدل را تبدیل به پرفروش‌ترین خودرو مونتاژی کشور توسط خودروسازان خصوصی نماید٬ چرا که براساس آمارهای سال گذشته٬‌ پرفروش ترین محصولات دو گروه کرمان خودرو و مدیران خودرو کمتر از شش هزار دستگاه فروش داشته‌اند.=.

BAHMAN 3 1
محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور

چنانچه بهمن موتور بتواند اختلاف قیمتی بیش از ۲۰۰ میلیون تومانی این محصول را با خودروهای مشابه حفظ کند٬‌ فیدلیتی عملا به رقیبی بسیار قدرتمند برای کراس اوورهای یک سطح پایینتر از خود نیز بدل خواهد شد و در واقع می‌تواند با یک تیر هر دو سگمنت کراس اوورهای اقتصادی تک دیفرانسیل (نظیر MVM X33 و تیگو ۵) و محصولات نیمه لوکسی نظیر چری تیگو ۷ و جک S7 را از آن خود نماید.

فیدلیتی به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر مجهز است که توسط کمپانی اتریشی AVL مهندسی شده‌است و از نظر ساختار تا حدی مشابه موتورهای استفاده شده در سری خودروهای چری به نظر می‌رسد هرچند احتمال دارد که به لطف تنظیمات متفاوت ECU قدرت بیشتری نسبت به موتورهای چری حاصل شده باشد. همچینن گیربکس شش سرعته دوبل کلاچ نیز وظیفه انتقال نیرو به چرخ های جلو را بر عهده دارد.

آنطور که مدیران بهمن موتور می‌گویند٬‌ فیدلیتی از حیث امکانات رفاهی نیز خودرویی توانمند است و سطح بالایی از آپشن‌های به روز از سقف پانوراما گرفته تا سامانه تشخیص نقاط کور و دوربین ۳۶۰ درجه٬‌ شارژر بی سیم موبایل٬‌ رادار خطی٬‌ در صندوق عقب برقی را ارائه می‌دهد.

با این اوصاف باید انتظار داشت که بهمن موتور بتواند با گذر از سطح تولید گروه کرمان خودرو و مدیران خودرو٬‌ در آینده نزدیک نام خود را به عنوان سومین خودروساز بزرگ کشور و بزرگترین خودروساز خصوصی مطرح نماید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز