تک نیوز > اخبار و سامسونگ و گوگل : Wear OS 3.0 معرفی شد؛ همکاری گوگل با سامسونگ، و احتمالاً مرگ تایزن

Wear OS 3.0 معرفی شد؛ همکاری گوگل با سامسونگ، و احتمالاً مرگ تایزن

wear os 3.0 1

گوگل  در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از wear OS three.0 رونمایی کرد: نسخه‌ای بازطراحی‌شده که مسیر حرکت جدید این شرکت در دنیای محصولات پوشیدنی را احیا خواهد کرد. گوگل با همکاری سامسونگ پلتفرم متحدی به وجود می‌آورد که به احتمال بسیار زیاد به معنای مرگ تایزن در ساعت‌های هوشمند سامسونگ خواهد بود.

نسخه سوم put on OS پنج سال پس از نسخه دوم این سیستم عامل معرفی می‌شود. این نسخه با همکاری سامسونگ عملکرد قوی‌تر، عمر باتری بیشتر و جامعه توسعه‌دهندگان قدرتمندتری خواهد داشت. اتحاد گوگل و سامسونگ پلتفرمی مشترک را به وجود می‌آورد که بازتر از قبل در دسترس تمامی تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند قرار خواهد گرفت. این شرکت‌ها حالا مثل شرایطی که برای اندروید وجود دارد می‌توانند تجربه کاربری put on OS را مطابق سلیقه خود تغییر دهند..

گوگل گفته است که  از سامسونگ آموخته که چگونه می‌تواند کارآمدی باتری را بهتر کرد و چطور باید برخی از پروسه‌ها را برای ارتقای تجربه کاربر در پس‌زمینه اجرا کند. حالا اپلیکیشن‌ها ۳۰ درصد سریع‌تر اجرا می‌شوند و انیمیشن‌های روان‌تری دارند.

این دو شرکت با هم روی چیزهایی مثل چیپست و بهینه‌سازی‌های سطح پلتفرم هم کار کرده‌اند. ظاهرا بهترین ویژگی‌های تایزن در wear OS ادغام شده تا بهترین پلتفرم ممکن پدید آید.

هدف از همکاری این دو غول دنیای فناوری ایجاد مسیری برای توسعه‌دهندگان wear OS و Tizen است تا بتوانند برای نسخه جدید سیستم عامل گوگل اپلیکیشن بسازند. این دو پلتفرم به خوبی می‌دانستند که بزرگترین نقطه ضعفشان کمبود اپلیکیشن بوده و حالا به شکل جدی در پی رفع این مشکل با هم وارد همکاری شده‌اند.

سامسونگ حالا تایید کرده که نسخه بعدی گلکسی واچ اولین حاصل این همکاری خواهد بود و با نسخه جدید put on OS به بازار می‌آید، ولی فعلا اطلاعات کمی درباره این دستگاه در دسترس است. خبر امشب احتمالا به معنای پایان راه تایزن خواهد بود و تمرکز هر دو شرکت را به نسخه جدید سیستم عامل گوگل معطوف می‌کند.

Wear OS three.Zero از نظر ظاهری سیستم هدایت جدیدی دارد که سرعت انجام کارها را افزایش می‌دهد. این نسخه دارای قابلیت تازه‌ای است که با دو بار فشار روی صفحه شما را به اپ قبلی منتقل می‌کند. افزون بر این، همان طور که انتظار داشتیم، حالا حتی توسعه‌دهندگان شخص ثالث هم به Tiles دسترسی خواهند داشت.

فیت‌بیت هم به کمک put on OS می‌آید تا چیزهایی مثل اپ today، مودهای ورزشی مختلف و active region mins را در اختیارتان بگذارد. فعلا مشخص نیست که اطلاعات دقیقا چگونه بین فیت‌بیت و wear OS مدیریت می‌شود، ولی می‌دانیم که اطلاعات ثبت شده توسط اپ فیت‌بیت در wear OS با اپ موبایل فیت‌بیت سینک می‌شود.

به‌روزرسانی‌های wear OS three.Zero از پاییز امسال در دسترس قرار می‌گیرند.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز