تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : ویندوز ۱۱ از «ایکس باکس گیم پس» پشتیبانی می‌کند

ویندوز ۱۱ از «ایکس باکس گیم پس» پشتیبانی می‌کند

xboxagawger 1280x720 1 1

مایکروسافت به صورت رسمی از ویندوز ۱۱ معرفی کرد. به نظر می‌رسد علاوه بر تغییرات گسترده رابط کاربری این سیستم عامل، شاهد بهبود‌های زیادی در بخش بازی‌های ویدیویی نسخه جدید ویندوز باشیم.

«سارا باند» معاون بخش ایکس باکس در رویداد معرفی ویندوز ۱۱ در مورد بازی‌های ویدیویی صحبت کرد. طبق گفته‌های او نسخه بعدی ویندوز دارای ویژگی‌هایی مانند vehicle HDR است که تاثیر بسیار زیادی رو کیفیت بازی‌های ویدیویی می‌گذارند. ویندوز ۱۱ همچنین دارای یک Direct garage جدید است و از طریق اپلیکیشن ایکس باکس سرویس «ایکس باکس گیم پس» را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گیم پس یک سرویس اینترنتی اشتراکی است که برایتان امکان دسترسی به بیش از ۱۰۰ بازی مختلف و امکانات دیگری مانند تخفیف‌های ویژه را فراهم می‌کند. درواقع این سرویس بلیط طلایی مایکروسافت برای جلب رضایت کاربرانش تلقی می‌شود و خوشبختانه طی چند ماه اخیر توانسته فراتر از انتظارات ظاهر شود.

اگر تاکنون متوجه اپلیکیشن ایکس باکس ویندوز نشده‌اید یا از آن استفاده نکرده‌اید به نظر می‌رسد تغییرات مایکروسافت در نسخه جدید ویندوز خود تجربه کلی این اپلیکیشن را متحول کرده است.

با استفاده از ویندوز ۱۱ و سرویس گیم پس ایکس باکس بازی‌هایی از بتسدا و EA Play در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و در آینده بازی‌های شخص ثالث بسیار زیادی روی این سرویس عرضه خواهند شد. همچنین این سیستم اکنون برای اجرای بازی در فضای ابری ادغام خواهد شد و نسبت به گذشته سازگاری بیشتری با سیستم عامل خواهد داشت.

مایکروسافت همچنین در جدیدترین نسخه ویندوز سرویس‌های بازی خود را درون اپلیکیشن ایکس باکس قرار داده و این خبر خوبی برای سرویس‌هایی مانند استیم و اپیک گیمز نخواهد بود. البته آن‌ها همچنان به کار خود ادامه خواهد داد اما با این وجود مایکروسافت شانس بیشتری برای معرفی خود به عنوان سرویس بازی پیش‌فرض کاربران رایانه‌های شخصی دارد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز