تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و نرم افزار و اپلیکیشن : معرفی اپلیکیشن اپرا GX؛ مرورگری مخصوص گیمرها

معرفی اپلیکیشن اپرا GX؛ مرورگری مخصوص گیمرها

screen 5 1

مرورگر مشهور اپرا تا کنون چندین نسخه برای موبایل عرضه کرده است که اپرا GX یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. نسخه گفته شده با تمرکز روی گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی ساخته شده است و امکانات خاصی ارائه می‌دهد؛ اما چه چیزی باعث شده است تا این اپلیکیشن به عنوان مرورگر مخصوص گیمرها شناخته شود؟برای فهمیدن این موضوع تا آخر این مقاله همراه تک نیوز باشید.

در اولین برخورد ظاهر پیش‌فرض متفاوت نسبت به سایر مرورگرها کاملاً مشهود است. کاربران می‌توانند از میان پوسته‌های متنوع درون برنامه اقدام به شخصی‌سازی قالب اپلیکیشن کنند. اما شباهت محیط کلی و قابلیت‌های برنامه به مرورگر اپرا تاچ نیز کاملاً غیرقابل انکار است. GX توانسته است به لطف طراحی چشم‌نواز خود در کنار پوسته‌های زیبا، جایزه‌های متنوع طراحی اپلیکیشن را تصاحب کند. البته بیشتر پوسته‌ها برای حالت تاریک در نظر گرفته شده‌اند و گزینه‌های چندانی برای حالت روشن در اختیار کاربران قرار ندارد.

اپرا GX با شعار مرورگر مخصوص گیمرها منتشر شده است؛ پس باید امکانات خاصی برای گیمرها نیز ارائه دهد. کاربران می‌توانند در بخش GX nook اقدام به مشاهده جدیدترین اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی، تقویم انتشار بازی‌های آتی و تازه‌ترین تریلرهای عناوین منتشر نشده کنند. در واقع هدف اصلی اپلیکیشن، افزایش آگاهی پیرامون اخبار بازی‌های ویدیویی است و برای کاربرانی که علاقه زیادی به‌روز بودن دارند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

ویژگی‌های مشترک بسیاری میان اپرا تاچ و نسخه GX دیده می‌شود. امکان همگام‌سازی نسخه دسکتاپ و موبایل با یکدیگر و ارسال آسان لینک‌ها و فایل‌ها میان دستگاه‌ها، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های مرورگرهای اپرا محسوب می‌شود که در GX نیز شاهد آن هستیم. علاوه بر نسخه استاندارد، امکان وبگردی در حالت FAB نیز توسط اپرا GX برای کاربران فراهم می‌شود که استفاده از اپلیکیشن با یک دست را آسان‌تر می‌کند. در حالت گفته شده بخش عظیمی از کلیدهای ناوبری برنامه به قسمت مرکزی صفحه منتقل می‌شوند و استفاده از آن‌ها تنها با انگشت شست امکان‌پذیر خواهد بود. چنین حالتی برای وبگردی در حین حرکت، بسیار مفید محسوب می‌شود.

مرورگرهای اپرا همیشه تمرکز ویژه‌ای روی حفظ حریم شخصی کاربران داشته‌اند و اپرا GX نیز از این قاعده پیروی می‌کند. قابلیت‌های امنیتی اپلیکیشن مانند جلوگیری از ثبت کوکی‌ها یا نمایش تبلیغات موجب می‌شود تا در کنار فراهم آوردن تجربه روان‌تر در حین وبگردی، سرعت بارگذاری صفحات نیز افزایش پیدا کند.

اما نمی‌توان از کمبود قابلیت‌های نسخه موبایل مرورگر اپرا GX نسبت به نسخه دسکتاپ نیز چشم‌پوشی کرد. امکانات خاصی برای استفاده از سرویس‌های استریم بازی برای اپلیکیشن در نظر گرفته نشده است و تنها دسترسی به اخبار گیم مقدور است. البته قابلیت محدودسازی استفاده از رم و پردازنده یا کنترل سرعت اینترنت در موبایل نیز وجود دارد اما کارایی لازم مانند دسکتاپ را ارائه نمی‌دهد. در نتیجه اپ GX تنها می‌تواند تجربه‌ای ناقص از مرورگر دسکتاپ را در موبایل‌ها فراهم کند و پتانسیل لازم برای جایگزینی آن را ندارد.

با این وجود شاید تجربه این مرورگر برای گیمرها و افرادی که از موبایل‌های گیمینگ استفاده می‌کنند خالی از لطف نباشد. مرورگر اپرا GX را می‌توانید از لینک‌های زیر دانلود کنید.

unnamed 1 1

Opera GX: Gaming Browser

  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Opera software program AS
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: ۴۲ و ۲۵ مگابایت

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز