تک نیوز > اخبار تکنولوژی و سامسونگ : سری گلکسی واچ ۴ سامسونگ از سیستم عامل iOS پشتیبانی نمی‌کند

سری گلکسی واچ ۴ سامسونگ از سیستم عامل iOS پشتیبانی نمی‌کند

Galaxy Watch 4 1 w1200 2 1

در رویداد گلکسی آنپکد، سامسونگ از ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۴ به همراه گوشی‌های تاشو گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳ و هدفون‌های گلکسی بادز ۲ رونمایی کرد. ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ از جدیدترین سیستم عامل Wear OS 3 پشتیبانی می‌کنند اما به نظر می‌رسد برخلاف نسخه‌های قبلی با سیستم عامل iOS سازگار نیستند.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

با این وجود کاربران سامسونگ نمی‌توانند سری گلکسی واچ ۴ را به گوشی‌های آیفون خود متصل کنند. سامسونگ همچنین عنوان کرده است که ساعت‌های هوشمند جدید آن‌ها فقط با گوشی‌هایی جفت می‌شوند که از نسخه اندروید ۶ یا بالاتر استفاده کنند.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۴ سامسونگ برای فعال‌سازی نیاز به اتصال با دستگاهی را دارند که از خدمات گوگل (GMS) پشتیبانی می‌کند و اپلیکیشن‌های پلی استور و خدمات پلی روی آن نصب شده باشد.

 
 

البته در توضیحات این شرکت عنوان شده که گلکسی واچ قدیمی سازگاری خود با iOS را حفظ خواهد کرد. سامسونگ با عرضه ساعت‌های Gear 2 در سال ۲۰۱۶ پشتیبانی دستگاه‌های پوشیدنی خود از iOS را آغاز کرد و تمام مدل‌های جانشین این سری نیز از سیستم عامل اپل پشتیبانی می‌کنند. تمام این محصولات سامسونگ از سیستم عامل اختصاصی تایزن استفاده می‌کنند.

هر چند بعید به نظر می‌رسد اما با توجه به اینکه آخرین نسل ساعت‌های هوشمند سامسونگ از سیستم عامل WearOS پشتیبانی می‌کند، باید دید آیا پشتیبانی از سیستم عامل iOS نیز در دسترس دستگاه‌های پوشیدنی این شرکت قرار خواهد گرفت یا خیر.

سری گلکسی واچ ۴ به جدیدترین چیپست ۵ نانومتری سامسونگ برای گجت‌های پوشیدنی یعنی اگزینوس W920 مجهز شده است. همچنین این ساعت‌ها در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم هستند و تا عمق ۵۰ متری آب به خوبی مقاومت می‌کنند. علاوه بر این، شیشه ساعت توسط گوریلا گلس +DX پوشانده شده و گواهینامه استاندارد نظامی ۸۱۰G خبر از یک ساعت مقاوم در شرایط سخت می‌دهد.

نسخه استاندارد گلکس واچ ۴ با قیمت پایه ۲۴۹ دلار و نسخه کلاسیک آن با قیمت پایه ۳۴۹ دلار به فروش می‌رسد.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز