تک نیوز > اخبار تکنولوژی : تیک تاک از اعمال محدودیت‌های جدید برای کاربران نوجوان پرده برداشت

تیک تاک از اعمال محدودیت‌های جدید برای کاربران نوجوان پرده برداشت

tiktok 1

تیک تاک به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر دنیا مورد توجه بسیاری از کاربران قرار دارد و اخیرا تغییرات و محدودیت‌هایی را در اپلیکیشن خود اعمال کرده تا میزان مصرف کاربران نوجوان را کنترل کند.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

مطابق تغییرات جدید، تیک تاک از ساعت ۹ شب به بعد برای کاربران ۱۳ تا ۱۵ سال و از ساعت ۱۰ شب به بعد برای کاربران ۱۶ تا ۱۷ سال نوتیفیکیشن ارسال نمی‌کند. علت اصلی این تغییر مقابله با فشاری است که برای برقراری ارتباط روی کاربران قرار می‌گیرد. تحقیقات نشان داده‌اند که جوانان بیشتر از بزرگسالان در معرض فشارهای شبکه‌های اجتماعی هستند.

افزون بر این، تیک تاک محدودیت‌هایی را در سیستم پیام‌رسانی خصوصی این شبکه اجتماعی اعمال کرده است. بر این اساس، ارسال پیام خصوصی به کاربران کوچک‌تر از ۱۶ سال ممنوع است و این کاربران به‌صورت پیش‌فرض به بخش پیام‌های خصوصی دسترسی ندارند، اما اگر بخواهند می‌توانند به‌صورت دستی این بخش را فعال کنند.

 
 

تیک تاک از کاربران جوان خود می‌خواهد درک بهتری نسبت به مخاطبانشان داشته باشند و چگونگی مصرف این محتواها را تحت کنترل قرار دهند. از این رو، ویدیوی کاربران زیر ۱۶ سال دیگر به شکل رسمی از طریق این پلتفرم قابل دانلود نخواهد بود. این ویژگی به‌طور خودکار برای همه کاربران زیر ۱۶ و ۱۷ سال فعال می‌شود، اما مثل بخش پیام‌های خصوصی به‌صورت دستی قابل فعال‌سازی است.

همچنین، حالا اگر یک کاربر زیر ۱۶ سال بخواهد ویدیویی را در تیک تاک منتشر کند، پنجره پاپ‌آپی ظاهر می‌شود و امکان انتخاب مخاطبان ویدیو را فراهم می‌سازد.

نکته مهم درباره این تغییرات که در نوع خود بزرگ و مهم محسوب می‌شوند، خوداظهاری صحیح سن توسط کاربران است. اگر کاربران به درستی سن خود را اعلام نکنند، این ویژگی‌ها مطابق برنامه اعمال نخواهد شد و تمام این تلاش‌ها بی‌فایده خواهد بود. البته تیک تاک با این تغییرات وظیفه خود را انجام داده و بقیه کار را به خود کاربران محول کرده است.خیلی ممنون که تا آ[ر این خبر همراه تک نیوز بودید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز