تک نیوز > اخبار تکنولوژی : ورود پلیس فتا به ماجرای روبیکا؛ وعده پیگیری تخلفات داده شد

ورود پلیس فتا به ماجرای روبیکا؛ وعده پیگیری تخلفات داده شد

police fata 1

معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص حواشی به وجود آمده در رابطه با اپلیکیشن روبیکا، بیانیه‌ای را صادر و اعلام کرد کلیه تخلفات مربوطه در کارگروه ویژه و تخصصی پلیس فتا مطرح شده است و نتیجه اقدامات متعاقبا اعلام خواهد شد. آن طور که در این بیانیه آمده، پلیس فتا ضمن استخراج ادله دیجیتال مرتبط با تخلفات صورت گرفته قصد دارد نتیجه اقدامات‌ را به زودی منتشر کند.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

طی چند روز گذشته کاربران زیادی از جمله فوتبالیست‌های مشهور تیم پرسپولیس و برخی از کاربران دیگری که در اینستاگرام فعالیت دارند، اعلام کرده‌اند که بدون اطلاع آن‌ها، اکانتی به اسم‌شان در روبیکا ساخته شده است.

این موضوع با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی همراه شده و در جدیدترین آن‌ها، پلیس فتا با انتشار بیانیه‌ای از ورود به ماجرا خبر داده است. در متن این بیانیه آمده است:

«مستند بر رصدهای صورت گرفته و گزارشات متعدد مردمی به پلیس فتا از سوی کاربران عادی و تعداد زیادی از چهره‌های مطرح شده هنری و ورزشی مبنی بر «استفاده غیر مجاز از اطلاعات شخصی کاربران و ایجاد حساب کاربری بدون اطلاع و اجازه افراد»، کلیه موارد و تخلفات مربوطه هم اکنون در کارگروه ویژه و تخصصی پلیس فتا مطرح شده است.»

آن طور که در این بیانیه آمده، پلیس فتا ضمن استخراج ادله دیجیتال مرتبط با تخلفات صورت گرفته، در حال پی گیری مراتب بوده و نتیجه اقدامات‌شان متعاقبا اعلام خواهد شد.

معاون تنظیم‌گیری اجتماعی ساترا نیز با انتشار یک رشته توییت اعلام کرده بود که روبیکا طی دوران فعالیت خود تخلفات متعددی داشته و ضرورت دارد که این فعالیت‌ها اصلاح و قانونمند شوند.

روبیکا در آخرین بیانیه خود درباره این موضوع، تاکید داشت که سلب شناسه کاربری بدون کسب اجازه از مالک کانال یا صفحه امکان پذیر نیست. آن‌ها از صاحب‌نظران حوزه راهکاری برای حل بهبود فرآیند ثبت کانال و صفحات خواسته بودند تا با همفکری این مشکل حل شود. پیش‌تر روبیکا اعلام کرده بود که امکان کنترل این اکانت‌ها به دست صاحبین اصلی آن‌ها و یا حذف آن‌ها وجود دارد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز