تک نیوز > اخبار تکنولوژی و شیائومی : شیائومی ۱۲ اولترا احتمالا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی معرفی می‌شود

شیائومی ۱۲ اولترا احتمالا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی معرفی می‌شود

techgipic XiaomiMi11 20 1

حساب کاربری «Digital Chat Station» در شبکه اجتماعی ویبو چین ادعا می‌کند احتمالا چینی‌ها با معرفی شیائومی ۱۲ اولترا مجهز به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی،‌ رکورد جدیدی به نام خود ثبت خواهند کرد. هرچند بهره‌مندی از چنین دوربینی لزوما به معنی قابلیت تصویربرداری با کیفیت فوق‌العاده نیست.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

اوایل سال جاری اخباری منتشر شده بود که ادعا می‌کرد شیائومی در حال کار روی یک گوشی جدید با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی است. اکنون حساب کاربری ویبو نیز بر این موضوع تایید می‌کند.

شیائومی گوشی می ۱۱ اولترا را اوایل سال جاری معرفی کرد. این گوشی از نمایشگر امولد ۶.۸۱ اینچی، چیپست اسنپدراگون ۸۸۸، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. همچنین روی پنل پشتی آن دوربین سه‌گانه به چشم می‌خورد که سنسور اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی است. اکنون Digital Chat Station می‌گوید که جانشین این گوشی، یعنی «شیائومی ۱۲ اولترا» ممکن است با سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل وارد بازار شود.

او ادعا می‌کند که غول فناوری چینی سه مدل جدید از شیائومی ۱۲ را با پشتیبانی از چیپ اسنپدراگون ۸۹۵ روانه بازار می‌کند، اما چشمگیرترین ویژگی آن‌ها دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی است. هر چند به نظر می‌رسد شیائومی معتقد است تقویت ویژگی‌های خود همیشه به معنای بهتر بودن است، اما پیکسل‌های بیشتر دلالتی بر عکس‌های بهتر ندارند.

اگر چنین ادعایی صحت داشته باشد و شیائومی موفق به عرضه گوشی خود با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی شود، در این صورت رکورد بزرگترین دوربین در بازار را به خود اختصاص داده است. برخی گوشی‌های پرچمدار فعلی بازار مانند گلکسی S21 حداکثر از یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند. سایر اعضای سری شیائومی ۱۲ نیز می‌توانند با دوربین‌های پریسکوپ و فوق عریض با کیفیت روانه بازار شوند.

البته باید عنوان کرد وجود دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی هیچ دلیلی برای گرفتن عکس‌هایی با این کیفیت نخواهد داشت، زیرا شیائومی به احتمال زیاد تمرکز خود را روی تولید تصاویر شگفت انگیز ۱۶ مگاپیکسلی گذاشته است. با این وجود احتمالا گزینه‌ای برای گرفتن عکس‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی نیز در اختیار داشته باشیم.

شیائومی اخیرا اعلام کرده بود که قصد دارد نام تجاری Mi را از محصولات خود کنار بگذارد. با این تغییر برای مثال به‌جای «شیائومی می ۱۲» موبایلی با نام «شیائومی ۱۲» به بازار عرضه می‌شود. شرکت چینی قصد دارد این تغییر را از سه ماهه سوم سال جاری آغاز کند.خیلی ممنونیم که تاآخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز