تک نیوز > اخبار تکنولوژی و گوگل : کالبدشکافی پیکسل 5a گوگل از تعمیرپذیری دشوار آن خبر می‌دهد [تماشا کنید]

کالبدشکافی پیکسل 5a گوگل از تعمیرپذیری دشوار آن خبر می‌دهد [تماشا کنید]

کانال یوتیوب «PBK reviews» ویدیو کالبدشکافی جدیدترین گوشی گوگل یعنی پیکسل ۵a را منتشر کرده و به دلیل وجود مشکلاتی در جدا کردن برخی قطعات دستگاه، امتیاز ۵ از ۱۰ را از به تعمیرپذیری آن داده است.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

طبق ویدیو، به نظر می‌رسد که نمایشگر دستگاه را به راحتی می‌توان با ابزار‌های مناسب از دستگاه جدا کرد. نمایشگر همچنین دارای قاب پلاستیکی بوده که از طریق چسب محکم ضد آبی احاطه شده است.

پس از جدا کردن نمایشگر از دستگاه، یک لایه نازک گرافن سیاه قابل مشاهده است که این لایه باتری جدیدترین گوشی مقرون به صرفه گوگل را می‌پوشاند. همچنین در قسمت‌های مختلف داخلی گوشی چندین لایه محافظ دیگر مشاهده می‌شود که به نظر می‌رسد گوگل تمرکز زیادی رو استحکام اجزای داخلی دستگاه خود داشته است.

در ادامه ویدیو، نحوه جدا کردن دوربین‌های اصلی و باتری از دستگاه با استفاده از حلال الکل نشان داده می‌شود. به صورت کلی بیرون آوردن اجزای داخلی دستگاه آن طور که در ویدیو نشان داده می‌شود بسیار مشکل خواهد بود که با این وجود قابلیت تعمیرپذیری دستگاه نمره معمولی ۵/۱۰ را دریافت می‌کند.

pixel 5a 5g teardown 1


گوگل هفته گذشته از گوشی پیکسل ۵a رونمایی کرد و این دستگاه هم اکنون در دسترس بازار قرار دارد. از جمله مشخصات قابل توجه این دستگاه می‌توان به نمایشگر ۶.۳۴ اینچی OLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، پردازنده ۸ هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۷۶۵G، حافظه رم ۶ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار، باتری ۴۶۸۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ وات اشاره کرد.

این گوشی هوشمند تنها در یک نسخه ۵G وارد بازار شده و قیمت آن در ایالات متحده آمریکا برابر ۴۴۹ دلار است. پیش فروش این دستگاه از زمان رونمایی شروع شده و از ۴ شهریور وارد بازار شده است.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز