تک نیوز > پیام رسان و ارز دیجیتال : خالق توییتر کیست؟

خالق توییتر کیست؟

Biography Jack Dorsey Main

جک دورسی  زاده نوامبر ۱۹، سال ۱۹۷۶ طراح نرم‌افزار آمریکایی، بنیانگذار و مدیر عامل توییتر و همچنین اسکویر «شرکت پرداخت همراه»، به عنوان یک نوآور برجسته شناخته شده‌است. دورسی در سنت لوییس، میسوری بزرگ شد. او تحصیلات عالی خود را از دانشگاه علم و صنعت میسوری آغاز کرد و بعد به دانشگاه نیویورک منتقل شد. در همین دانشگاه برای اولین بار ایده خلق توییتر را ارائه داد.

جک دورسی از علاقه‌مندان به دنیای بیت کوین محسوب می‌شود و آینده آن را روشن توصیف کرده‌است. در آوریل ۲۰۲۰ و پس از دنیاگیری کروناویروس، دورسی اعلام کرد برای مقابله با بیماری و کاهش آلام آن، مبلغ یک میلیارد دلار اهدا کرده‌است.این مبلغ که معادل ۲۸٪ دارای‌های شخصی دورسی است از سهام او در شرکت اسکویر تامین می‌شود. در ادامه به برسی او میپردازیم.تا آخر همراه ما باشید.

شخصیت جک دورسی

1

مشکل لکنت زبان جک دورسی

یکی از مهمترین مواردی که اطرافیان جک از او بخاطر دارند، ساکت بودن این پسر بچه بود، البته این ربطی به روحیه آقای دورسی نداشت چرا که او لکنت زبان داشت، مشکل لکنت زبان باعث کاهش اعتماد به نفس او در زندگی شده بود و جک ترجیح می داد که زیاد حرف نزند. جک راه های درمانی زیادی را برای حل این مشکل آغاز کرد اما از هیچ کدام نتیجه ای نگرفت.

جک دورسی ناامید نشد و دست به کار بزرگی زد، او برای سخنرانی خودش را آماده می کرد، باوجود چندین بار شکست در سخنرانی هایش از لحاظ گفتاری، در چندین مسابقه فن بیان شرکت کرد تا در نهایت توانست مشکل لکنت زبان خود را حل کند؛ همین امر باعث افزایش اعتماد به نفس برنامه نویس آمریکایی یعنی جک دورسی شد.

اولین استخدام جک دورسی

جک در تابستان سال ۱۹۹۱ میلادی در شرکت انتشاراتی میرا (Mira Digital Publishing) برای کار آموزی وارد این شرکت شد و توانست در این شرکت استخدام شود اما نکته قابل توجه این است که تنها در عرض چند هفته، جک دورسی در تیم برنامه‌ نویسانی کار می‌کرد که جوان‌ترین آن‌ها ۳۰ ساله بود.

جک پس از پایان دبیرستان وارد دانشگاه علم و صنعت میسوری شد؛ اما پس از دو سال، تحصیل در این دانشگاه، آن را رها کرد و به دانشگاه نیویورک رفت. نیویورک شهر رؤیایی دوران کودکی جک بود و حالا می‌توانست ایده‌ های بزرگی را که در سر داشت، اجرا کند.

ورود به دنیای حرفه ای

9fbeca0f02faa077d053af027826439d

جک از مدت‌ ها قبل ایده‌ ای در موضوع نقشه ای پیشرفته برای شهرها داشت، او میخواست این نقشه را که از زمان زیادی در سر داشت بنویسد. هدف از این نقشه پوشش تمام کاربران بود همچنین افرادی که از این نقشه استفاده می کنند، بتوانند با استفاده از این نرم‌افزار، از مکان یکدیگر باخبر شوند و بتوانند به هم گزارش دهند که در آن لحظه، چه اتفاقی در حال روی دادن است. این ایده بعدها به سؤال اصلی روزمره‌ی کاربران توییتر تبدیل شد: «What’s happening»

ورود جک دورسی با فعالیت های ضد امنیتی شروع شد. جک، وب سایت خدماتی یک شرکت پیک، تاکسی و خدمات اضطراری به اسم Dispatch Management Services را هک کرد، پس از نفوذ امنیتی جک دورسی به این وب سایت، راه حل مقابله با این مشکل امنیتی را به مدیر شرکت ایمیل کرد، اما گریگ کید مدیر عامل شرکت  تصمیم گرفت بجای شکایت از دورسی، او را استخدام کند.

حضور جک دورسی در شرکت Dispatch Management Services (DMS) باعث کسب تجربیات خیلی مفیدی برای وی شد، این تجربیات در زمینه های برنامه های نرم افزاری جدید نقل و انتقالات بود، آقای دورسی چندین سال به توسعه این برنامه ها در شرکت DMS پرداخت. هدف اول جک این بود که بتواند حرکت لحظه ای خودروهای پست را ردیابی کند، پس از موفقیت در این پلتفرم، او پروژه های دیگری را همچون شبکه دستگاه های پزشکی و بازار خدمات را با موفقیت به پایان برد اما جک دورسی در یکی از برنامه های خود شکست خورد و بیکار شد، هنگامی ‌که مسئولیت برنامه‌ی جدید گرگ کید به نام dNet.com را به عهده گرفت نتوانست همانند پروژه های قبلی خود موفقیتی برای شرکت به ارمغان بیاورد.

او نمونه‌ی ساده‌ای از این طرح ساخت که اجازه می‌داد پیام‌های خود را با دوستانش به‌روزرسانی کند؛ ولی به نظر نمی‌آمد کسی از این ایده شگفت‌زده شده باشد. به همین دلیل او دوباره مجبور شد این پروژه را کنار بگذارد.

جک به مدت 5 سال نتوانست یک شغل ثابت داشته باشد و به عنوان فریلنسر (پروژه محور) مشغول به فعالیت بود، در سال 2000 شرکت AOL بخش پیام رسان فوری خود را راه اندازی کرده بود و ایده ای جدید مبتنی بر پیام های کوتاه فوری در حوزه وب به ذهن جک دورسی رسید.

کمی بعد او در شرکت اودیو (Odeo) که به نظر می‌آمد به پیام‌های متنی علاقه‌مند است، مشغول به کار شد. مدیر اودیو، ایوان ویلیامز بود که سابقه فعالیت و کار را در گوگل داشت و پس از فروش سرویس‌های Pyra Labs و Blogger گوگل را ترک کرده بود. در سال ۲۰۰۶، ایوان ویلیامز از کارمندانش خواست تا به‌ منظور بهبود وضع مالی شرکت، ایده‌های تولید و فروش خود را ارائه کنند.

جک  با مشورت و همراهی بیز استون، به این نتیجه رسیدند که هماهنگی ایده‌ی پیام‌های استاتوسی با پیام‌های متنی، می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد. طرحی که آن‌ها با ویلیامز در میان گذاشتند، برنامه‌ای بود که به کمک آن می‌توانستند پیام‌های متنی ۱۴۰ کاراکتری را بین لیستی از مخاطبین به اشتراک بگذارند.

ساخت توییتر توسط جک دورسی

dorsey

جک دورسی در نوجوانی ایده های زیادی در سر داشت، آرزوی بچگی جک دورسی در دوران کودکی این بود که بتواند دنیا را دگرگون کند، جک همیشه ایده های خود را در نوجوانی در یک دفترچه یادداشت می کرد، هنگامی که جک دورسی تصمیم گرفت اتاق خودش را تمیز کند به دفترچه دوران نوجوانی خود رسید، به علت اینکه جک نتوانسته بود هیچکدام از ایده های دوران نوجوانی خود را محقق کند بسیار ناراحت بود اما در حالی که مشغول ورق زدن دفترچه ایده های خود بود به ایده توییتر رسید، سپس این ایده را با دوست خود به اشتراک گذاشت تا باهم نگاهی دقیق تر به آن بیندازند، مدت زمان اتمام کار توییتر 2 هفته بیش تر زمان نبرد.

اولین توییت در توییتر

جک دورسی در 21 مارچ سال 2006 میلادی اولین مطلب خود را در توییتر منتشر کرد، جک در حساب توییتری خود نوشت که ” دارم توییترم را تنظیم می کنم” البته توییتر در ماه ژوئن همان سال به صورت عمومی عرضه شد.

این توییت به صورت NFT به مبلغ 2 میلیون و 900 هزار دلار توسط سینا استاوی یک کار آفرین ایرانی و مالک پلتفرم فروشنده رمز ارز بریج اوراکل (Bridge Oracle) و کریپتولند به بالاترین قیمت، خریدار این توییت بوده است.

این توئیت با استفاده از رمزارز اتریوم و معادل دو میلیون و ۹۱۵ هزار و ۸۳۵ دلار و ۴۷ سنت خریداری شده است.

ارتباط جک دورسی و توییتر با بازار ارزهای دیجیتال

دورسی 170 میلیون دلار دیگر در بیت کوین سرمایه گذاری کرد 1


توییتر به یکی از شبکه های اجتماعی تبدیل شده است که منشاء اولین خبرها از آنجاست. سازنده توییتر، یعنی جک دورسی علاقه خود را به رمز ارزها نشان داده است و طرفدار ارز دیجیتال بیت کوین است، خبرهایی که در توییتر منتشر می شود بر روی روند بازار بسیار موثر است که از نمونه های آن می توان به رابطه ایلان ماسک با دوج کوین اشاره کرد.

امیرحسین درانی

من امیرحسین درانی. دارم همه تلاشم رو میکنم که علمی شید و علمی هم بمونید.?

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز