تک نیوز > اخبار تکنولوژی : مایکروسافت نسخه عمومی ویندوز 11 عرضه کرد

مایکروسافت نسخه عمومی ویندوز 11 عرضه کرد

ویندوز 11

مایکروسافت رسما نسخه عمومی ویندوز 11 رو برای همه کاربران عرضه کرد. این شرکت بدین مناسبت تیزر ویندوز 11 رو روی برج خلیفه دبی و همچنین میدان تایمز نیویورک پخش کرد و به علاقه مندان در نیویورک بستنی ویندوز 11 مجانی ارائه داد.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

این شرکت بعد از ماه ها ازمایش این ویندوز با کاربرانWindowsInsiders، حالا اون رو در دسترس همه کاربران قرار داده و اونها میتونن حالا کامپیوترهاشون رو به این ویندوز جدید ارتقا بدن.

‏بزرگترین تغییر ویندوز 11 تغییر در ظاهر اون هست که پنجره ها حالا به صورت شیشه ای و شفاف دراومدن و گوشه های اونها گرد شدن، منوی استارت هم تغییر کرده و در وسط قرار گرفته اما بسیاری از امکانات اون از جمله درگ کردن فایلها، تغییر مکان اون، کوچیک و بزرگ کردن اون، منوی راست کلیک اون در ویندوز 11 حذف شدن. علاوه بر این ویجت ها از طریق منوی جدیدی دوباره به ویندوز برگشتن. همچنین منوی کوچیکی در بالای پنجره ها ظاهر میشه، امکان تقسیم صفحه بین برنامه های مختلف رو راحتتر میکنه و برنامه هایی که بدین صورت کنار هم قرار میگیرن، امکان تشکیل یک دسته به نامSnapGroups در تسک بار رو دارن.

یکی از بزرگترین تغییرات ویندوز 11، امکان اجرای اپ های اندروید روی اون هست از طریق استور اندرویدی امازون به وجود اومده. ولی این قابلیت هنوز برای ویندوز 11 عرضه نشده و ازمایش اون در ماه های اینده شروع میشه.

‏برای ارتقای رسمی به ویندوز 11 نیاز به کامپیوتری با پردازنده نسل هشتم اینتل یا پردازندهRyzen2000 شرکتAMD، همراه با حداقل 4 گیگ رم و 64 گیگ حافظه داخلی دارید. برای اطمینان از اینکه کامپیوتر شما از این ویندوز پشتیبانی میکنه میتونین از نرم افزارPCHealthCheck استفاده کنید.

‏ارتقا به ویندوز 11 رایگان هست و کاربرانی که سخت افزار پشتیبانی شده دارن میتونن با ویندوز اپدیت و زدنCheckforupdates به ویندوز 11 کامیپوترشون رو ارتقا بدن. ارتقا از این راه در فازهای مختلف و با توجه به سازگاری سخت افزار انجام میشه و ممکنه ماه ها طول بکشه.

‏در نتیجه اگر عجله دارید میتونید از طریق دانلود و اجرای نرم افزارInstallationAssistant سریعتر اپدیت به ویندوز 11 رو دریافت کنید.

‏اما اگر به هر دلیلی کامپیوتر شما سخت افزار موردنیاز رو نداشت، باز هم میتونید ویندوز 11 رو نصب کنید. برای اینکار لازم هست فایلISO رو دانلود و از اون طریق ویندوز 11 رو نصب کنید. اما در صورت نداشتن سخت افزار لازم، ویندوز شما اپدیتی دریافت نمیکنه و برای هر بار اپدیت فایلISO جدید اقدام کنید.

نظر شما درباره ویندوز 11 چیست؟ آیا نصب کردید یا نه داخل کامنت های برای ما بنویسید.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز