تک نیوز > اخبار علمی : زمان دوز سوم واکسن کرونا کادر درمان معلوم شد

زمان دوز سوم واکسن کرونا کادر درمان معلوم شد

واکسن

واکسن‌های آسترازنکا و پاستوکووک به عنوان دوز تقویتی کادر درمان انتخاب شدند. «دکتر محمد مهدی گویا» رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد از بین واکسن‌های موجود در کشور، نوع مناسب واکسن را برای دوز بوستر کادر درمان انتخاب کردیم.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

به موجب این تصمیم، کادر بهداشت و درمان می‌توانند واکسن آسترازنکا و پاستوکووک را به عنوان دوز یادآور (دوز سوم) دریافت کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه کمیته فنی واکسیناسیون کشور از برجسته‌ترین استادان تشکیل شده است و در مورد اینکه چه نوع واکسنی برای کدام گروه سنی استفاده شود، تصمیم‌ می‌گیرد همچنین اضافه کرد این تصمیم مبتنی بر شواهد علمی و موجودی واکسن در کشور اخذ شده و تحت تاثیر هیچ عاملی قرار نمی‌گیرد.

کمیته فنی واکسیناسیون کشور از برجسته‌ترین اساتید تشکیل شده است و در مورد اینکه چه نوع واکسنی برای کدام گروه سنی استفاده شود، تصمیم گیری می‌کند.

یکی دیگر از موضوعات مربوط به واکسیناسیون، در مورد زنان باردار است که رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به واکسیناسیون زنان باردار با واکسن سینوفارم، می‌گوید از مدت‌ها قبل با حضور اعضای کمیته بارداری و زایمان وزارت بهداشت، جلسات مختلفی تشکیل شده است و استفاده از واکسن سینوفارم برای خانم های باردار مورد تایید قرار گرفته است و سازمان غذا و دارو هم تاییدیه آن را داده است.

دکتر گویا می‌گوید ایجاد تردید و شبهه در استفاده از واکسن، اصلا کار درستی نیست و باعث نگرانی خانم‌های باردار و خانواده آنها می‌شود. در حالیکه جای نگرانی نیست و بررسی‌های کاملی انجام شده است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد که برخی افراد اظهارنظرهای مختلفی در مورد واکسن کرونا مطرح می‌کنند ولی در نهایت نظر کمیته علمی به وزارت بهداشت اعلام می‌شود و وزارتخانه آنها را عینا مورد استفاده قرار داده و بر مبنای آن تصمیم می‌گیرد و نباید در چنین مواردی تردید ایجاد شود.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز