تک نیوز > اخبار تکنولوژی و سامسونگ : سامسونگ پرفروش‌ترین سازنده گوشی‌ در فصل سوم 2021 شد

سامسونگ پرفروش‌ترین سازنده گوشی‌ در فصل سوم 2021 شد

samsung galaxy s20 plus review samsung logo 1 1

کمبود  تراشه در کل دنیا و برای تمام  شرکت‌ها وجود دادرد که امسال انها رو با  مشکلات زیادی روبه‌رو کرده و  باعث کاهش ۶ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در فصل سوم ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال قبلی شده. در این بازه زمانی سامسونگ با سهم ۲۳ درصدی همچنان پرفروش‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند جهان بوده است.

کمبود جهانی تراشه حداقل یکسال دیگر ادامه دارد و پس از این مدت باید منتظر تعادل در بازار باشیم. با این وجود، سامسونگ توانسته بیشترین گوشی‌های هوشمند را در بازار بفروشد، البته سهم کره‌ای‌ها نسبت به فصل سوم ۲۰۲۰ افزایشی نداشته و همچنان برابر ۲۳ درصد است.

اما وضعیت در رتبه‌های دوم و سوم تغییر کرده و برخلاف فصل سوم ۲۰۲۰، شیائومی دیگر در رتبه دوم قرار ندارد. در حقیقت سهم شیائومی در بازار تغییری نداشته و همچنان برابر ۱۴ درصد است، اما اپل توانسته سهمش را ۳ درصد افزایش دهد و حالا بالاتر از شیائومی قرار بگیرد. شیائومی با سهم ۱۴ درصدی در رتبه سوم به چشم می‌خورد و اپل با سهم ۱۵ درصدی، در بازار جهانی دوم است.

در رتبه‌های چهارم و پنجم به ترتیب ویوو و اوپو با سهم یکسان ۱۰ درصد به چشم می‌خورند. سهم این شرکت‌ها نسبت به فصل سوم ۲۰۲۰ رشد یک درصدی را تجربه کرده است.

با توجه به اینکه آیفون 13 ها به تازگی وارد بازار شده‌اند و فصل تعطیلات در کشورهای غربی در پیش است، انتظار می‌رود سهم اپل در بازار افزایش پیدا کند، هرچند نمی‌تواند سامسونگ را شکست دهد. با این وجود، احتمالا فاصله‌اش با شیائومی را افزایش می‌دهد و جایگاهش به عنوان دومین فروشنده گوشی‌های هوشمند مستحکم می‌شود.

 

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز