تک نیوز > نرم افزار و اپلیکیشن : دانلود تلگرام در گوگل پلی از مرز ۱ میلیارد فراتر رفت

دانلود تلگرام در گوگل پلی از مرز ۱ میلیارد فراتر رفت

1634426015 Telegram became a big 1 billion downloads 1

تجربه نشان داده که وفاداری به اپلیکیشن‌ها حد و مرز خاصی دارد و قطعی اخیر سرویس‌های فیسبوک باعث شد بسیاری از کاربران این شرکت به سمت سرویس‌های رقیب از جمله تلگرام کوچ کنند. همین مسئله آمار دانلود تلگرام در گوگل پلی استور را به بیش از ۱ میلیارد رساند.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

سرورهای فیسبوک در یک ماه اخیر افت و خیزهای زیادی داشتند و بسیاری از کاربران را نسبت به سرویس‌های این شرکت ناامید کردند. در نتیجه، گروه بزرگی از کاربران به سراغ سرویس‌های جایگزین رفتند و تلگرام یکی از برندگان بزرگ این اتفاق بود.

«پاول دوروف»، مدیرعامل تلگرام می‌گوید این پیام‌رسان در زمان قطعی سرویس‌های فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ توانسته حدود ۷۰ میلیون کاربر جدید جذب کند. از این رو، تعداد دانلودهای اپلیکیشن تلگرام هم افزایش چشمگیری داشته است. پلی استور دیشب بالاخره آمار دانلود تلگرام را به‌روز و اعلام کرد که این اپلیکیشن تاکنون بیش از ۱ میلیارد بار دانلود و نصب شده است.

البته این آمار مساوی تعداد کاربران فعال تلگرام نیست چون آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اپلیکیشن تا ماه اوت ۲۰۲۱ حدود ۵۵۰ میلیون کاربر فعال داشته است. این تعداد از افزایش ۱۷۵ درصدی تعداد کاربران تلگرام از سال ۲۰۱۸ خبر می‌دهد. این پلتفرم فقط در سه سال و نیم اخیر ۳۵۰ میلیون کاربر جدید جذب کرده است.

تلگرام در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و کاربران آن به‌طور متوسط هر سال ۴۰ درصد افزایش یافته‌اند. بر اساس اطلاعات Apptopia، این سرویس حالا روزانه در iOS و اندروید حدود ۵۵.۲ میلیون کاربر فعال دارد. این اپلیکیشن هفتمین برنامه پرطرفدار غیربازی در پلی استور است. به گزارش Hootsuite، هر کاربر اندروید تلگرام ماهانه به‌طور متوسط ۲.۹ ساعت زمان در این برنامه صرف می‌کند. این آمار به‌طور میانگین برای فیسبوک مسنجر ۲.۷ ساعت است.

فیسبوک آخرین بار با تغییر قوانین حریم خصوصی واتس‌اپ موجب کوچ عده زیادی از کاربران به تلگرام شده بود. ولی این بار به نظر می‌رسد که خستگی از قطعی مکرر سرویس‌ها، کاربران را به سمت این پیام‌رسان روانه کرده است.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز