تک نیوز > اپل : ایرپادز ۳ با طراحی مشابه ایرپادز پرو رونمایی شد

ایرپادز ۳ با طراحی مشابه ایرپادز پرو رونمایی شد

APPLE AirPods Gen 3

مدت‌ها بود که شایعه‌‌هایی درباره  نسل بعدی ایرپادز استاندارد منتشر می‌شد و گمان می‌رفت که اپل در نیمه دوم سال جاری میلادی هدفون یادشده را رونمایی و روانه بازار کند. حالا شایعات به‌حقیقت پیوسته‌اند و اپل در رویداد Unleashed، سومین نسل هدفون‌های کاملا بی‌سیمش را رونمایی کرد.

طراحی نسل جدید ایرپاد استاندارد از طراحی ایرپادز پرو کنونی وام‌ گرفته است و در‌حقیقت، این مهم‌ترین به‌روزرسانی ظاهری ایرپادز استاندارد از زمان عرضه نخستین نسل در سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود؛ یعنی هدفون جدید از ساقه کوچک‌تر برخوردار است؛ اما همچنان مانند نسل گذشته بدون پک‌های سیلیکونی عرضه می‌شود.

با تک نیوز همراه باشید …….

نسل جدید ایرپادز از درایورهای اختصاصی و اکولایزر قابل‌انطباق بهره‌مند شده است که به‌صورت خودکار خروجی صدا را تنظیم و بهینه می‌کنند. هدفون جدید بی‌سیم کوپرتینویی‌ها برخلاف مدل پرو از قابلیت‌های حرفه‌ای همچون حذف نویز فعال یا حالت Transparency بهره‌مند نیست.

گمان می‌رود اپل به‌منظور کاهش قیمت محصول از ارائه این قابلیت صرف‌نظر کرده باشد. بااین‌حال، نسل سوم هدفون‌های اپل Dolby Atmos و صدای فضایی (Spatial Audio)، یکی از قابلیت‌های متداول در ایرپادزها را به کاربران ارائه می‌کند. به‌لطف حسگرهای جدید، ایرپادز ۳ حرکت سر کاربر را تشخیص می‌دهد و بر‌‌اساس آن، تجربه صوتی فراگیری در‌اختیار قرار می‌دهد.

اپل ادعا می‌کند عملکرد میکروفون‌ها را در نسل جدید ایرپادز بهبود داده است. با استفاده از AAC-ELD که کدک گفتاری پیشرفته‌ای به‌حساب می‌آید، صدایی با‌کیفیت و شفاف و طبیعی برای مکالمات تولید می‌شود. ایرپادز ۳ می‌تواند بیش از شش ساعت هنگام پخش موسیقی دوام بیاورد؛ البته کیس شارژ بی‌سیم این امکان را فراهم می‌کند که کاربران شارژدهی را تا سی ساعت برای پخش موسیقی افزایش دهند.

اپل می‌گوید ایرپادزهای جدید با سیستم شارژ مگ‌سیف نیز سازگار و در‌برابر تعریق و پاشش آب مقاوم هستند. کاربران از هم‌اکنون می‌توانند ایرپادز ۳ را با قیمت ۱۷۹ دلار پیش‌خرید کنند.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز