تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : لپ تاپ ایسوس ویووبوک پرو ۱۴ با پردازنده‌های رایزن 5000H و نمایشگر OLED معرفی شد

لپ تاپ ایسوس ویووبوک پرو ۱۴ با پردازنده‌های رایزن 5000H و نمایشگر OLED معرفی شد

ASUS VivoBook Pro 14

ایسوس از لپ‌تاپ جدیدی رونمایی کرد. این محصول که ایسوس ویووبوک پرو ۱۴ نام دارد، در مقایسه با گذشته در بخش طراحی و سخت افزار بهبود پیدا کرده و از جدیدترین پردازنده‌های AMD بهره می‌برد.تا آخر این مطلب همراه تک نیوز باشید.

 

این لپ‌تاپ وزن و ضخامت کمی دارد. ضخامت این محصول به ۱۷.۹ میلی‌متر و وزنش به ۱.۳۵ کیلوگرم می‌رسد، بنابراین کاربران در حمل آن مشکلی نخواهند داشت. ایسوس برای این لپ‌تاپ جدید پردازنده‌های گیمینگ رایزن ۵۰۰۰H را درنظر گرفته. بالاترین مدل این دستگاه از پردازنده ۸ هسته‌ای رایزن ۷ ۵۸۰۰H‌ بهره می‌برد.

این پردازنده با لیتوگرافی ۷ نانومتری توسعه پیدا کرده و دارای ۸ هسته و ۱۶ رشته است. فرکانس این پردازنده در محدوده ۳.۲ تا ۴.۴ گیگاهرتز قرار دارد. ایسوس ویووبوک پرو ۱۴ از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD بهره می‌برد.

مدل بعدی این لپ‌تاپ دارای پردازنده رایزن ۵ ۵۶۰۰H است. این نسخه هم از ۸ هسته پردازشی دارد و از نظر میزان رم و فضای ذخیره‌سازی تفاوتی میان آن و برادرش به چشم نمی‌خورد.

این لپ‌تاپ نمایشگر ۱۴ اینچی OLED با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل دارد که رفرش ریت آن به ۹۰ هرتز می‌رسد. حداکثر روشنایی این پنل برابر ۶۰۰ نیت است، بطور ۱۰۰ درصدی گاموت رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و ۱ میلیارد رنگ را به نمایش می‌گذارد. این محصول سیستم خنک‌کننده ۴۵ واتی دارد که عملکرد لپ‌تاپ را بهبود می‌دهد.

از سایر قابلیت‌های این محصول می‌توان به سیستم صوتی هارمن کاردن با پشتیبانی از هوش مصنوعی برای کاهش نویز اشاره کرد. این دستگاه همچنین از سنسور اثر انگشت درون دکمه پاور بهره می‌برد.

مدل پایه لپ‌تاپ ایسوس ویووبوک پرو ۱۴ با قیمت ۷۱۰ دلار و مدل بالاتر با پردازنده رایزن ۷ ۵۸۰۰H با قیمت ۷۷۲ دلار به فروش می‌رسد و هم اکنون پیش فروش آن در چین شروع شده است. انتظار می‌رود این دستگاه روانه بازار کشورهای دیگر هم شود.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز