تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : حساب کاربری دونالد ترامپ دو سال از طرف فیس بوک تعلیق شد

حساب کاربری دونالد ترامپ دو سال از طرف فیس بوک تعلیق شد

1622824654697 1

فیسبوک به دلیل نقض قوانین این شبکه اجتماعی، حساب کاربری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالت متحده را تا سال ۲۰۲۳ در حالت تعلیق نگه می‌دارد.تا آخر همراه تک نیوز باشید.

 


فیسبوک امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که حساب‌های شخصی ترامپ در این اپلیکیشن و اینستاگرام از تاریخ ممنوعیت اولیه آن‌ها همچنان به مدت دو سال در حالت تعلیق باقی می‌ماند. «نیک کلگ» نائب رئیس ارتباطات فیسبوک اعلام کرد که این شرکت سپس اجازه خواهد داد تا او به این پلتفرم‌ها برگردد:

«در پایان دوره مشخص شده، بررسی می‌کنیم که آیا کماکان خطر نقض قوانین وجود دارد یا این موضوع کاهش یافته است. به علاوه برخی عوامل خارجی مانند ناآرامی‌های داخلی و وضعیت کلی جامعه را نیز مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. اگر متوجه شویم که هنوز خطر جدی امنیت عمومی را تهدید می‌کند، محدودیت را تا مدت زمان مشخصی ادامه خواهیم داد و سپس شرایط را ارزیابی کرده و تصمیم گیری می‌کنیم.»

نائب رئیس ارتباطات فیسبوک می‌گوید پس از رفع شرایط تعلیق نیز به صورت دقیق همه چیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا تخطی از قوانین تعیین شده از سوی ترامپ، مجددا حساب کاربری وی به حالت تعلیق در خواهد آمد. وی همچنین اضافه کرد که اگر چنین مواردی مجددا مشاهده شود ممکن است حساب کاربری برای همیشه مسدود شود.

حساب‌های رئیس جمهور سابق ایالت متحده به دنبال ناآرامی‌های به وجود آمده در ساختمان کنگره در ابتدا به مدت یک روز و پس از آن برای مدت نامحدودی به حالت تعلیق درآمد. در آن زمان، «مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیسبوک اعلام کرد که این ممنوعیت به دلیل استفاده از پلتفرم برای تحریک رفتارهای خشونت آمیز علیه دولت منتخب دموکراتیک در نظر گرفته شده است.

پس از طرح این تصمیم، هیات نظارت بر فیسبوک نسبت به اعلام مدت زمان نامحدود برای تعلیق گلایه کرد و از فیسبوک خواست تا موضوع را مجددا بررسی کند. اکنون تصمیم نهایی بر آن شده که حساب کاربری دونالد ترامپ به مدت دو ساله به حالت تعلیق دربیاید. هرچند بسیاری خواستار ممنوعیت دائمی وی برای حضور در این شبکه اجتماعی شده بودند. به خصوص که تعلیق پیش از انتخابات سال ۲۰۲۴ پایان خواهد یافت و حضور دوباره ترامپ ممکن است جنجال‌آفرین باشد.خیلی منونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید❤

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز