تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : همراه اول: با بیش از ۱۰۰ میلیون سیم‌کارت، ۵۳.۶ درصد بازار در اختیار ماست

همراه اول: با بیش از ۱۰۰ میلیون سیم‌کارت، ۵۳.۶ درصد بازار در اختیار ماست

photo 2021 05 20 10 47 32 1

مدیرعامل همراه اول در مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول اعلام کرد که آنها اولین اپراتور موبایلی هستند که بیش از ۱۰۰ میلیون سیم کارت را به بازار عرضه کرده‌اند و حالا ۵۳.۶ درصد بازار در اختیار آنهاست. به گفته او سود خالص همراه اول (شرکت اصلی) با ۲۰ درصد رشد به ۴۳۳۵ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده است.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید

 

یازدهمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول با حضور بیش از ۹۰ درصد سهامداران در برج ستاره ونک تهران برگزار شد. در این مراسم «مهدی اخوان بهابادی» مدیرعامل همراه اول به ارائه گزارشی از اقدامات همراه اول در سال گذشته پرداخت.

اخوان می‌گوید مدیریت ترافیک از مهم‌ترین اقدامات همراه اول در ایام کرونایی بوده و آنها سعی کردند که تجربه مشتری در این زمینه افت نکند و همچنین خدماتی به مدیریت ستاد کرونا ارائه دادند: «بسیاری از برنامه‌های کاربردی در داخل کشور مصرفشان چندین بار شد که برخی از آنها در همراه اول میزبانی می‌شوند و رشد ده برابری داشتند. همچنین بستر امنی برای دانشگاه‌ها و موسسات و مدارس راه‌اندازی کردیم.»

اخوان افزود: «در سال ۹۹ راه اندازی پلتفرم شاد را داشتیم که در لایه نرم افزاری و سخت افزاری و کلیه خدمات آن با همراه اول است. بیش از ۷۵۰ هزار معلم را در این پلتفرم داشتیم و قریب به ۱۴۷ هزار مدرسه در آن ثبت نام کردند. همچنین بیش از ۱۳ میلیون در شاد احراز هویت شدند و روزانه ۱۰ میلیون نفر به طور میانگین با شاد سر و کار دارند و میانگین مصرف آنها ۵۵ دقیقه بوده است. رکوردی که در سامانه شاد رخ داد این بود که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر به صورت همزمان در یک لحظه در سامانه مشغول دریافت سرویس بودند که این آمار از منظر فنی بسیار پیچیده است.»

رشد ۳۵ درصدی درآمد عملیاتی و رسیدن آن به ۲۳۴۳۳ میلیارد تومان از مهمترین خبرهای همراه اول در بخش مالی این اپراتور بود. به گفته اخوان سود خالص همراه اول (شرکت اصلی) با ۲۰ درصد رشد به ۴۳۳۵ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسید. همراه اول در سال گذشته سعی کرده در شرایط بد اقتصادی نیز همراه مشترکین باشد: «شرایط اقتصادی برای مردم شرایط مناسبی نبود و مردم نیاز به راه‌های ارتباطاتی داشتند کاهش ۲۱ درصد محدودیت یک طرفه را نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ داشتند. همچنین مشترکین بدون بدهی ۱۵ درصد افزایش داشتند.» آنطور که اخوان اعلام کرد۵۶ درصد سهم درآمد عملیاتی همراه اول از طریق دیتا است.

اخوان به مجموعه حرکت اول به عنوان صندوق سرمایه‌گذاری این اپراتور نیز اشاره کرد و تاکید کرد که حرکت اول در سال گذشته ۲۰۵ کسب و کار را برای سرمایه‌گذاری بررسی کرده و سهم این شرکت در سرمایه‌گذاری در اکوسیستم استارتاپی کشور ۴۰ درصد بوده است: «این مجموعه فعالیت‌های برون مرزی را نیز شروع کرده است.»

همچنین باید خاطرنشان شود که گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول قرائت و صورت‌های مالی همراه اول برای هفتمین سال پیاپی عنوان «مورد قبول» را کسب کرد. در یازدهمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول برای هر سهم ۲۰۸۰ ریال سود تقسیمی تصویب شد. همچنین اعلام شد سود سهامداران حقیقی ظرف حداکثر یک‌ماه از طریق سامانه سجام پرداخت می‌شود.

اخوان می‌گوید آنها اولین اپراتوری هستند که توانستند بیش از صد میلیون سیم کارت را توزیع کنند و از این میان ۸۰ درصد متعلق به سیم کارت اعتباری است و ۲۰ درصد نیز سیم کارت دائمی هستند: «همچنین قریب به ۱۰.۵ میلیون مشترک جدید در سال گذشته داشتیم.» اخوان تاکید دارد که سهم همراه اول در حال حاضر در بازار ۵۳.۶ درصد است و ۴۲ میلیون مصرف کننده دیتای پرسرعت در این شبکه وجود دارد که ۳۱.۳ میلیون آن مشترکین ۴G هستند.» به گفته اخوان مجموعا ۴۱ محصول و خدمت در حوزه‌های آموزش و بهداشت و دیگر حوزه‌ها ارائه شده است.

اخوان می‌گوید اپلیکیشن همراه من در سال گذشته بسیار تغییر داشته است: «۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک در همراه من وجود دارد و ۱۲۳ میلیون تراکنش در ماه رخ می‌دهد و متوسط استفاده از اپلیکیشن برای هر کاربر دو دقیقه است.»

رشد ۸۰ درصدی ترافیک دیتا نسبت به سال قبل و رسیدن به رکورد ۳۸۴۱ پتابایت از دیگر مواردی بود که مدیرعامل همراه اول از آن خبر داد. رکورد ترافیک دیتای روزانه فقط در شبکه همراه اول ۱۳.۸ پتابایت بوده است. اخوان همچنین به کسب رتبه نخست شاخص‌های «بهره‌وری کل عوامل» و «بازده فروش» در گروه ارتباطات و مخابرات اذعان داشت که این موضوع نشان از رشد اپراتور اول دارد. اخوان تاکید دارد بیش از ۸۰ درصد شکایات مشترکین در کمتر از ۳ روز کاری پاسخ داده شده است و آنها به دنبال رضایت مشترکین هستند.

در سال ۹۹، رشد درآمد از محل دیتا، ۴۹ درصد بوده و به ۱۳۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است. همانطور که پیش‌تر گفته شد در سال گذشته، ۵۶ درصد از کل درآمد عملیاتی همراه اول مربوط به دیتا بوده است.

اخوان اعلام کرد آنها در حوزه مسئولیت اجتماعی خود نیز اقداماتی انجام دادند: «فاز اول شبکه هوشمند مدارس با مشارکت همراه اول راه اندازی شد و طرح ایران مدل را حمایت می‌کردیم و با کمیته امداد طرح محسنین را داشتیم. همچنین با پیام‌رسان‌های داخلی همکاری‌هایی برای پخش برنامه‌های مذهبی داشتیم و از باغ گیاهشناسی نیز حمایت کردیم. به مناطق سیل زده اهواز و سی‌سخت کمک کردیم و پهنای باند مصرفی شاد را برای همگان رایگان کردیم.»

توسعه دیتاسنترهای همراه اول در کشور در دستور کار قرار گرفتن تحقق رویای دیجیتال، برخی از اقدامات دیگر اپراتور اول در یک سال گذشته بوده است.

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول نیز با اینکه در اواخر سال ۹۸ رخ داده اما بیشتر فعالیت آن در سال ۹۹ بوده و این مرکز سعی کرده تا در راستای حمایت از تولید ملی گام‌های جدی بردارد و بحث بومی سازی در آن پیش می‌رود. اخوان در این مورد گفت: «سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد ریال قرارداد تولید محصولات داخلی با شرکت‌های بومی منعقد کردیم.»

ناگفته نماند در سال گذشته، اولین سایت ۵G همراه اول در جوار حرم امام رضا (ع) راه افتاد و بالاترین سرعت رکورد در تهران در شبکه همراه اول رقم خورده است.

همراه اول ۲۱۴۸ نفر را در شرکت اصلی استخدام کرده و در گروه همراه اول به طور کلی ۴۸۲۳ نفر به صورت دائمی و پیمانکاری حضور دارند که ۸۵ درصد آنها تحصیلات تکمیلی دارند: «از این آمار ۳۵ درصد بانوان هستند و ۶۵ درصد نیز آقایان هستند.» همچنی متوسط سن کارکنان همراه اول روند کاهشی داشته و متوسط سن آنها ۳۹ سال و ۱۰ ماه است.

همچنین MCI Academy در سال گذشته راه‌اندازی شده که از ظرفیت نخبگان جوان حداکثر استفاده می‌شود و در قالب اینترشیپ در مجموعه همراه اول با آنها همکاری می‌کنند: «دوره‌ای کارآموزی طی می‌کنند و با مهارت‌های مختلفی آشنا می‌شوند.»

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز