آیا Fortnite برای فرزند من مناسب است؟

Fortniteت یکی از محبوب‌ترین بازی‌های حال حاضر جهان و در سبک بتل رویال است که برای رده‎بندی سنی بالای ۱۲ سال ساخته شده و به خاطر نمایش دائمی خشونت خفیف، برای کودکان کم سن و سال‎تر مناسب نیست. در فورتنایت بتل رویال، بازیکن باید از هر سلاحی که روی زمین پیدا می‎ شود برای کشتن حریفان که خود بازیکنانی واقعی هستند استفاده کند. با این همه خون‎ریزی در معنای واقعی آن در بازی وجود ندارد و همه‎چیز به شکلی کارتونی طراحی شده است.

اما اگر فرزند شما بالاتر از ۱۲ سال سن داشته باشد هم دلایلی برای نگرانی خواهید داشت. ماهیت آنلاین و رقابتی بازی باعث می‎شود که بازیکنان کم سن و سال‎تر گاهی در معرض خشونت‎های کلامی از سوی افراد دیگر قرار بگیرند؛ چه از طریق چت صوتی داخل بازی و چه از طریق پیام‎های متنی.

علاوه بر این، توجه به اصوات در بازی حیاتی است (زیرا باید دائماً به صدای پای بازیکنان دیگر در محیط توجه کرد). این بدان معناست که گیمرها معمولاً هنگام تجربه Fortnite بتل رویال از هدفون استفاده می‎کنند و والدین قادر به شنیدن سخنان افراد غریبه نخواهند بود.

بهترین کاری که به والدین پیشنهاد می‎شود، تنظیم کنسول و کامپیوتر خانگی به گونه‎ای است که صدا هم از تلویزیون و هم از هدفون پخش شود تا بر آنچه به کودک گفته می‎شود نظارت باشد.

مثل هر بازی رقابتی و آنلاین دیگری، Fortnite می‎تواند باعث عصبانی شدن بازیکنان کم سن و سال‎تر -هنگامی که شکست می‎خورند- شود. این مسئله در بازی‎هایی مثل FIFA یا Rocket League رایج است، اما در Fortnite شکلی شدیدتر به خود می‏‎گیرد؛ زیرا در این بازی شما تنها یک جان دارید و به محض مردن، از مسابقه خارج می‎شوید.

استراحت‎ میان بازی و هم‎چنین حضور والدین در کنار کودک می‎تواند از بروز این رفتارها جلوگیری کند. تشویق کودک به تجربه Fortnite بتل رویال به صورت تیمی هم می‎تواند ایده خوبی باشد؛ زیرا در این حالت اگر کودک شکست بخورد، قادر به تماشای بازی سایر هم‎تیمی‎ها و تشویق آنهاست که از شدت رفتارهای پرخاشگرانه می‎کاهد.

استایل آنلاین و رقابتی بازی از طرف دیگر به این معناست که دست کشیدن از بازی در میانه یک مسابقه دشوار خواهد بود؛ و کودکان از این موضوع شکایت خواهند کرد که به جایگاه آنها در بازی آسیب وارد می‎شود. هر دست از Fortnite بتل رویال حدوداً ۲۰ دقیقه طول می‎کشد و بنابراین با یک برنامه زمانی صحیح می‎توانید کودک را از پای بازی بلند کنید و در عین حال آسیبی به روند پیشروی او در بازی (که شدیداً برایش اهمیت دارد) وارد نکنید.

جمع بندی

Fortnite عنوانی عمدتا مناسب برای کودکان و نوجوانان است که والدین را نگران مسائلی مانند خشونت افسارگسیخته نخواهد کرد. با این همه، جامعه بازیکنان فورتنایت احتمالا باید اصلی‌ترین نگرانی شما باشند و اگر بر رفتارهای فرزندتان و سایر بازیکن‌ها نظارت داشته باشید و درک کنید که این بازی برای او اهمیت بسیار زیادی دارد، با مشکلی مواجه نخواهید شد.

در نهایت والدینی که به دنبال جایگزین‎هایی برای فورتنایت هستند می‏‎توانند بازی‎های زیر را مد نظر داشته باشند. تمام این عناوین گزینه‎های مشابهی به فورتنایت هستند که البته لزوما خبری از تعامل با افراد غریبه در آنها نیست.

Minecraft (رده‎بندی سنی بالای ۷ سال)
Roblox (رده‎بندی سنی بالای ۷ سال)
Stardew Valley (رده‎بندی سنی بالای ۷ سال)
Fans In a risky area Time (رده‎بندی سنی بالای ۷ سال)
Plant life vs Zombies: lawn struggle 2 (رده‎بندی سنی بالای ۱۲ سال)

اشتراک‌گذاری

بیا با هم بنویسیم

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *