آیا سوپر ماریو میکر 2 برای فرزند من مناسب است؟

فرزندم دست از سرم برنمی‎داره، سوپر ماریو میکر 2 بخرم یا نخرم؟!

سوپر ماریو میکر 2 یک بازی پلتفرمر است که از سازمان رده‌بندی سنی ESRB درجه «E» یا به عبارتی «مناسب برای همه» دریافت کرده. جدای از بخش پلتفرمینگ جذابی که امضای جادویی نینتندو روی آن دیده می‌شود، سوپر ماریو میکر 2 بخش کاملی را به ساخت و طراحی مراحل اختصاص داده که در آن‌ مخاطب می‌تواند یا مرحله خودش را در دنیای ماریو بسازد یا مراحل ساخته شده توسط دیگران را به صورت تک نفره یا چند نفره تجربه کند.

در کل سوپر ماریو میکر 2 ظاهر ساده و کارتونی‌شکلی دارد و به هیچ وجه در آن خشونت دیده نمی‌شود. برای مثال خشن‌ترین صحنه‌ای که ممکن است در بازی ببینید به لحظه پریدن ماریو روی سر گومباها و له کردنشان برمی‌گردد که اتفاقا این لحظات نیز آنقدر کارتونی طراحی شده‌اند که به هیچ وجه نمی‌توان از آن‌ها با عنوان یک صحنه خشن یاد کرد.

با این حال، درجه سختی بخش داستانی یا مراحل ساخته شده توسط کاربران غیرقابل پیش‌بینی است. گاهی مراحل آنقدر ساده‌اند که بدون حتی دریافت یک ضربه می‌توان آن‌ها را به پایان رساند اما گاهی اوقات هم آنقدر پیچیده و دشوار می‌شوند که به راحتی نمی‌شود از پس موانعشان گذشت. با این حال، سوپر ماریو میکر 2 روی به پایان رساندن مراحل پافشاری نمی‌کند و اگر قادر به گذشتن از سد یک مرحله‌ نیستید، می‌توانید از لوییجی کمک بگیرید تا او به صورت اتوماتیک آن را برایتان به پایان برساند.

در کنار این‌ها بخش طراحی مرحله بازی نیز جذابیت خاصی دارد. البته شاید در نگاه اول کار با ادیتور سوپر ماریو میکر 2 کمی پیچیده به نظر برسد اما حتی افراد کم سن نیز بدون آموزش دیدن و صرفا با آزمون خطا می‌توانند ساز و کار آن را یاد بگیرد و مراحل خودشان را بسازند. در حین طراحی مراحل بازی، امکان گذاشتن تله، قرار دادن دشمن در مسیر و ایجاد راه‌های مخفی نیز وجود دارد. فقط صرفا مخاطب باید یاد بگیرد چطور از ابزار بازی استفاده کند تا تجربه ساخت مراحل دلنشین‌تر شود.

خوشبختانه به خاطر ذات شیرین بازی‌های ساخته شده با محوریت ماریو، در سوپر ماریو میکر 2 نیز نه از الفاظ رکیک در دیالوگ‌ها استفاده شده و نه خبری از محتوای نادرستی است که بخواهد ذهن کودک را تحت تاثیر قرار دهد.

نتیجه‌گیری

سوپر ماریو میکر 2 همانطور که اشاره شد از آن بازی‌هایی است که به معنی واقعی کلمه برای «همه» ساخته شده، هیچ محتوای نامناسبی در بازی وجود ندارد که ذهن یک کودک با آن درگیر شود و همه چیز در ساده‌ترین شکل ممکنش قرار دارد. پس اگر به دنبال یک بازی برای کودک خردسالتان می‌گردید که بتوان با آن خلاقیت او را هم کمی قلقلک داد، سوپر ماریو میکر 2 یکی از بهترین بازی‌هایی است که این روزها می‌توانید پیدا کنید.

اشتراک‌گذاری

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *