آیا Rage 2 برای فرزند من مناسب است؟

Rage 2 یک بازی اکشن اول شخص است که برای مخاطب بزرگسال طراحی شده و از نظام رده بندی سنی ESRB درجه «M» یا «بالای ۱۷ سال» دریافت کرده. در این بازی پا به دنیایی پسا آخرالزمانی می‌گذارید که مراحل تکاملش را پشت سر می‌گذارد.

با این حال، انسان‌ها و جهش یافته‌ها هنوز با یکدیگر کنار نیامده‌اند و شما به عنوان یک سرباز باید سعی کنید از این جنجال‌های خونین جان سالم به در ببرید. در Rage 2 بازیکن می‌تواند با استفاده از سلاح کمری، مسلسل، نارنجک و کلی سلاح خیالی دیگر، پا به مبارزات دیوانه‌وار بازی بگذارد و انسان‌ها و حیوانات جهش یافته را از بین ببرد.

اکشن Rage 2 با افکت‌های تیراندازی واقع‌گرایانه، انفجار‌های مهیب و خشونتی عریان عجین شده و در بسیاری از مواقع تکه تکه شدن بدن دشمنان و قطع عضو آن‌ها را بدون هیچ سانسوری در بازی شاهد هستیم. در این صحنه‌ها علاوه بر خشونت بی‌حد و حصری که بازی به نمایش می‌گذارد، افکت پاشیده شدن اغراق آمیز خون و ترکیدن اعضا و جوارح دشمنان نیز دیده می‌شود و می‌توان به جرات گفت Rage 2 از نظر میزان استفاده از چاشنی خشونت، برای مخاطبش کم نمی‌گذارد.

Rage 2
Rage 2

جدای از این‌ها برخی مراحل بازی نیز حاوی صحنه‌هایی هستند که تماشای آن برای هر کسی مناسب نیست. برای مثال در یکی از مراحل، سکانسی وجود دارد که کاراکتر بازی برای پیدا کردن یک آیتم به خصوص باید درون بدن یک جسد را با دست جستجو کند. در ضمن گفتنیست که خشونت بازی فقط به جنبه‌های بصری ختم نمی‌شود.

در دیالوگ‌های بازی هر از گاهی به مسائل جنسی و اعضای به خصوصی از بدن اشاره می‌شود و در بسیاری از موارد شاهد شنیدن دشنام‌های مختلفی از سمت کاراکترهای بازی هستیم که قطعا شنیدنشان برای ذهن یک کودک خردسال مناسب نیست.

نتیجه گیری

همان‌طور که در ابتدای متن به آن‌ اشاره کردیم، Rage 2 از نظام رده بندی سنی ESRB درجه «M» را دریافت کرده. این یعنی محتوایی که بازی در تک تک لحظات مدت زمان گیم‌پلیش به نمایش می‌گذارد، برای بزرگسالان مناسب است، نه یک کودک خردسال. با این حال، ممکن است فرزند شما با دیدن تبلیغات و تریلرهای پر زد و خورد بازی اصرار به تجربه آن داشته باشد.

بنا بر دلایلی که آوردیم، پیشنهاد می‌کنیم مانع از انجام این کار شوید. چرا که تماشای این محتوا توسط کودکان می‌تواند عواقبی منفی رو ذهن آن‌ها بگذارد. با این حال، اگر می‌خواهید به فرزند خود اجاره بازی کردن Rage 2 را بدهید، بهتر است کنارش بنشینید و روی محتوای بازی نظارت کنید.

اشتراک‌گذاری

بیا با هم بنویسیم

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *