بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remastered PC

یک پورت خوب از یک بازی خوب

بازی Marvel’s Spider-Man، یک اقتباس از شخصیت محبوب دنیای مارول و ابرقهرمانی، یعنی مرد عنکبوتی یا همان Spider-Man خودمان است که در سال 2018 به صورت انحصاری برای کنسول PlayStation 4 یا به قول معروف PS4 منتشر شد. این بازی توسط استودیو اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games) از استودیوهای زیر مجموعه پلی استیشن از شرکت سونی ساخته شده بود و حسابی کولاک کرد؛ این بازی هم موفق شد نظرات مثبت گسترده ای از سوی منتقدان دریافت کند و هم توانست گیمرها و مخصوصا طرفداران مرد عنکبوتی را عاشق خود کند.

پس از عرضه کنسول PlayStation 5 یا PS5، اعلام شد که ریمستری از این بازی زیبا به همراه اسپین-آف این بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales برای این کنسول منتشر می شود. این بازی تا به امروز نزدیک به 30 میلیون نسخه فروش داشته که نشان دهنده محبوبیت بالا و دوز شاهکاری زیاد بازی است. طرفداران مرد عنکبوتی در سایر پلتفرم ها (ایکس باکس و رایانه های شخصی)، از تجربه این عنوان محروم بوده اند و مطمئنا دلشان بدجوری این بازی را می خواست؛ اما متاسفانه مانعی به نام (انحصار) آن ها را از تجربه Marvel’s Spider-Man محروم کرده بود.

از سال 2020، سونی سیاست جدیدی در پیش گرفت. آن ها با انتشار بازی Horizon Zero Dawn بر روی رایانه های شخصی، عرضه بازی های انحصاری خود برای دنیای PC gaming را آغاز کرد. تابه امروز سه بازی Horizon، Days gone و God Of War برای پی سی منتشر شده اند که تا کنون تجربه خوبی از این بازی ها بر روی دنیای ماوس و کیبورد به جا گذاشته شده است. حالا در ادامه این سیاست، سونی تصمیم گرفت که Marvel’s Spider-Man را به رایانه ها بیاورد. حال با ما همراه باشید تا نقدی از پورت Marvel’s Spider-Man بر روی پی سی که از نظر منتقدان تا به حال بهترین پورت بازی های پلی استیشن بر روی کامپیوتر بوده است، را با هم بخوانیم:

شاید فکر کنید که بازی Marvel’s Spider-Man با ماوس و کیبورد سخت و غیر لذت بخش باشد. بازی جهان باز Marvel’s Spider-Man اینسومنیاک به قدری خوب برای کنترلر پلی‌ استیشن طراحی شده است که نمی‌توانستم تصور کنم که چگونه کسی می‌تواند آن را به صورت عملی به طرح کنترل سنتی رایانه شخصی ترجمه کند. با این حال، نه تنها بازی Marvel’s Spider-Man کاملاً بر روی صفحه کلید و ماوس قابل بازی است، بلکه از برخی جهات نسبت به تجربه PS4 برتری دارد.

تار زدن، تاب خوردن و روی ساختمان ها دویدن! کار بسیار لذت بخشی که با مرد عنکبوتی انجام می شود و اینسومنیاک به بهترین شیوه ممکن آن را طراحی کرده بود. برای این کار کافی است که Shift را برای دویدن نگه دارید، سپس با ضربه های ماهرانه کلید Space بپرید و سپس با استفاده از ماوس، Thiwp (!) تار بزنید و در دل آسمان خراش های منهتن جولان دهید. این اضافه شدن کنترل ماوس است که واقعاً به نسخه رایانه شخصی مزیتی می بخشد و به شما امکان می دهد از شکاف های کوچک بین آپارتمان ها و آسمان خراش ها به شکلی بسیار نرم تر از یک دسته PS4 عبور کنید.

عکسی جذاب از تار زدن در بازی

مبارزات Marvel’s Spider-Man نیز به طرز شگفت انگیزی روی صفحه کلید و ماوس انجام می شود. حملات اصلی به دکمه سمت چپ ماوس اختصاص داده شده و می توانید با پایین نگه داشتن دکمه، دشمنان را به هوا پرتاب کنید. به طور کلی انجام دادن این بازی با ماوس و کیبورد مانند عناوین قبلی مرد عنکبوتی که بر روی رایانه منتشر شده بودند، لذت بخش و حتی بهتر است.

اما در این بین مشکلاتی نیز وجود دارد؛ Marvel’s Spider-Man از نرخ فریم‌های قفل‌شده بهره می‌برد، در حالی که افزودن DLSS به شما امکان می‌دهد تا کیفیت را تا 4k افزایش دهید و تجربه‌ای شاداب و جذاب داشته باشید. اما مشکلاتی در مورد بازتاب‌های رهگیری پرتو (Ray Tracing) بازی وجود دارد که در حوضچه‌ها و پنجره‌های شیشه‌ای بازی بسیار مبهم به نظر می‌رسند.
یک پچ لحظه آخری تا حدودی مشکل را برطرف کرده است، با این حال، مثلا وقتی با سرعت از میدان تایمز عبور می‌کنید، عالی به نظر می‌رسد، اما اگر توقف کنید و توجه کنید، می‌بینید که بازتاب‌های روی سطوح مانند بدنه خودرو درست به نظر نمی‌رسند. اما این مشکلات در نورپردازی و نمایش درست بافت تصاویر، نکاتی نیستند که به تجربه بازی ضربه بزند و همچنین بر روی رایانه های مختلف این تجربه متفاوت است. اما مشکلی دیگر، افت فریم و لگ زدن هنگام تاب خوردن میان آسمان خراش ها و محیط های شلوغ است که خب برای هر بازی این امری طبیعی است اما در این بازی، ممکن است که در این موقعیت ها به تجربه کاربر لطمه بزند و باعث شود که بازیکن برای لحظاتی نتواند درست Spidey را کنترل کند و این زمانی بدتر می شود که شما در حال مبارزه با دشمنان هستید. این مشکلات می توانند با پچ هایی در آینده به راحتی برطرف شوند.

عکسی که مشکلات ذکر شده را نشان می دهد

به طور کلی، تار زدن، تاب خوردن و مبارزه با دشمنان از تجربه گیم پلی Marvel’s Spider-Man، روی رایانه ها بسیار لذت بخش است و به خوبی بر روی ماوس و کیبورد بهینه شده است. قطعا لذتی که در تار زدن و تاب خوردن با ماوس وجود دارد، از تجربه آن نسبت به دسته های PlayStation بهتر است. همچنین سبک مبارزات سنتی بازی ها با استفاده از ماوس و کیبورد، جذابیت خودشان را در این بازی همچنان حفظ می کنند.

در کنار تجربه خوب و کم نقص گیم پلی Marvel’s Spider-Man، این روایت جذاب بازی است که تجربه عالی بازی را کامل میکند. تجربه زندگی دو گانه نوجوانی ساده و دست و پا چلفتی، در کنار مرد عنکبوتی بذله گو، پر جنب و جوش و کله خراب، بسیار جذاب است. مسئولیت پذیری، انسانیت، خاکی بودن و دل رحمی در عین خشم و نفرت و کینه، ویژگی جذابی است که همه را عاشق مرد عنکبوتی می کند.

تصویری جذاب از حالت Photo Mode بازی

بدیهی است که به این نکته اشاره کنیم که بسیاری از ایده های Marvel’s Spider-Man قبلاً در تعدادی از تعابیر بازی‌ های ویدیویی موجود از این شخصیت ظاهر شده‌اند؛ اما خب آن چیزی که Marvel’s Spider-Man را متفاوت می کند، جادوی واقع گرایی است که اینسومنیاک در آن به کار برده است. وفاداری شخصیت ها به کمیک ها و همچنین شیوه روایت سینمایی، این بازی را بسان یک فیلم سینمایی واقع گرایانه می کند. تعبیر اینسومنیاک زمان زیادی را صرف تمرکز بر جنبه انسانی داستان می کند، و مرد عنکبوتی مارول دارای برخی از عملکردهای ضعیف است. پیتر پارکر یک اسپایدی باتجربه است، اما هنوز هم دمدمی مزاج است و روابط او با افراد مهم زندگی اش نقش مهمی را ایفا می کند. بازی زمان زیادی را صرف پرداختن به شخصیت‌های فرعی می‌کند، حرکتی که به پیشرفت‌های روایی بعدی در ایجاد تأثیرات مؤثر تر کمک می‌کند.

عکسی جذاب در حالت Photo Mode بازی

همیشه پویایی جالبی در داستان‌های ابرقهرمانی وجود دارد – احتمالاً می‌توانید سرنوشت شخصیت‌هایی را که با آن‌ها آشنا هستید پیش‌بینی کنید، اما بدون توجه به آن همراه بازی می شوید و با کمال علاقه تماشا کنید تا ببینید این بار اوضاع چگونه پیش می‌رود. داستان Marvel’s Spider-Man از سری کمیک های The Amazing Spider-Man، مجموعه داستان هایی که به قلم دن اسلات نوشته شده است الهام گرفته است که از مجموعه داستان های جذاب کمیک های مرد عنکبوتی است. تمام این ساخت‌وساز روایی به میزان زیادی نتیجه می‌دهد، و وقتی بازی به نقطه اوج خود می‌رسد، مخاطب را از تلخی و ویران کنندگی اتفاقات شگفت زده می کند – حتی اگر بتوانید اتفاقات آینده را پیش‌بینی کنید. داستان از لحاظ بار احساسی بسیار خوب بوده و شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

در اواخر Marvel’s Spider-Man، یک فوریت وجود دارد که باعث ایجاد معضلی برای ابرقهرمان ما می شود که در چند موقعیت های مختلفی برای او به تصویر کشیده می شود و باعث می شود با وجود توانایی های ماوراء طبیعی خود احساس درماندگی کنید. این یکی از نکات برجسته روایی Marvel’s Spider-Man بوده و نشان از پختگی داستان و ضرباهنگ خوب آن می دهد. در کنار داستان، پردازش شخصیت های اصلی، مکمل و فرعی، به خوبی صورت گرفته است. شخصیت پیتر پارکر و همچنین هویت قهرمانی آن مرد عنکبوتی، به خوبی و با الهام از کمیک ها پردازش شده و بسیار وفادار هستند. همین طور شخصیت مکمل داستان و معشوقه پیتر پارکر، یعنی مری جین واتسون، به طرز شگفت انگیزی وفادار به کمیک هاست و گویا از دل صفحات داستان های مرد عنکبوتی بیرون زده است. شخصیت ماجراجو و کنجکاو و باهوش او در کنار احساسی بودن و رابطه جذاب او پیتر، روایت بازی را بسیار جذاب کرده است.

لطفا تحریک نشوید !!!

در پایان، Marvel’s Spider-Man مانند یک نامه عاشقانه به طرفدران مرد عنکبوتی است. بازی به خوبی شما را در نقش مرد عنکبوتی قرار می دهد که آرزوی هر هوادار مرد عنکبوتی است. بدوید، بپرید، تار بزنید و لذت ببرید ! این چیزی است که Marvel’s Spider-Man به شما هدیه می دهد. Marvel’s Spider-Man به خوبی برای پی سی بهینه شده و تجربه خوبی را ارائه می دهد و پایان حسرتی بر طرفداران این بازی در سایر پلتفرم ها است تا از تجربه این شاهکار محروم نمانند. با گیم تک همراه باشید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید❤️

نمره: 9 از 10

میانگین نمرات در متاکریتیک: 88

نمره بازی در سایت Metacritic

منابع: PC Gamer و GameSpot

گیمر?، فیلم باز?، نویسنده?

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

یک نظر

  1. amirreza پاسخ

    پولشو که ندارم اما چون سیستمشو دارم ، امیدوارم زودتر کرک شه ???
    به محض کرک شدن نصبش میکنم

  2. Mohsenj74 پاسخ

    اميدوارم طرفدران اسپایدر من در پلتفرم pc از این بازی لذت ببرن قطعا یه تجربه فوق العاده از اسپایدی منتظرتونه، نمرات قابل قبولی هم گرفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *