راکستار یک سری محتوای جنجالی را از بازی‌ GTA 5 حذف کرده است

تغییراتی کوچک و نه چندان مهم

به نظر می‌رسد که استودیو راکستار تصمیم گرفته یک سری محتوای ترنس‌فوبیک را از بازی‌ GTA 5 و Grand theft automobile online حذف کند.

این تغییرات شامل عروسک کاپیتان اسپیستوی و NPC‌های درگ کویین می‌شود. تغییر کاپیتان اسپیستوی حدود یک ماه پیش توسط یکی از کاربران ردیت به نام JayProspero گزارش شده بود. کریستی کلاود (Kirsty Cloud)، ادمین سایت GTANet، نیز اعلام کرده است که کاریکاتورهای ترنسی که اطراف نایت کلاب Cockatoos وجود داشتند نیز از بازی حذف شده‌اند. دسترسی به مدل این NPC‌ها همچنان ممکن است ولی دیگر امکان برقراری دیالوگ با آن‌ها وجود دارد.

راکستار تاکنون به این موضوعات واکنش نشان نداده است اما احتمالا این کار آن‌ها در پاسخ به نامه گروه Out Making video games بود. چند ماه پیش این گروه بریتانیایی حامی LGBTQ+ نامه‌ای به راکستار ارسال کرد و خواهان حذف محتوای ترنس‌فوبیک از بازی‌های آن‌ها بود. Out Making games اکنون از راکستار بابت این تغییرات تشکر کرده و آن‌ها را معنی‌دار و مهم می‌داند.

نسخه نسل نهمی بازی GTA 5 دارای حالت‌های fidelity و overall performance خواهد بود. حالت اول گیم پلی را به ۳۰ فریم در ثانیه محدود می‌کند و تصاویر را با وضوح حداکثر 4K واقعی با رهگیری پرتو در پلی استیشن five و سری ایکس نشان می‌دهد و سری اس از وضوح 4K آپ‌اسکیل شده (Upscaled) پشتیبانی می‌کند. حالت overall performance در هر سه پلتفرم دارای نرخ گیم پلی ۶۰ فریم در ثانیه است.

به نظر می‌رسد که راکستار قصد دارد نسخه بهبودیافته بازی GTA five را برای پی‌سی هم منتشر کند. همچنین باید به این نیز اشاره کنیم که ساخت GTA 6 به صورت رسمی از سوی راکستار تایید شده است. شایعات به این اشاره دارند که از این بازی تا پایان سال ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد و احتمالا در سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد شد

اشتراک‌گذاری

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

یک نظر

  1. Sina12 پاسخ

    راکستار واقعا هنری در پورت کردن بازی ها و ریمستر نداره اون از اون ۳ گانه شاهکار که به فنا دادنش اینم از این gta v که مثلا پورتش کردن واسه نسل ۹ لامصب فقط افکت اب عوض شده و زیر دریا تغیر کرده و پر جزئیات تر شده .
    واقعا امید وارم gta 6رو گند نزنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *