نتفلیکس برای اولین بار در دهه اخیر 200 هزار مشترک از دست داده است

غول صنعت استریم برای تثبیت جایگاه خود در آینده مبارزه می‌کند

نتفلیکس اخیرا در نامه‌ای به سهامداران اعلام کرده که رشد درآمد آن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است زیرا ۲۰۰ هزار مشترک جهانی اشتراک خود را در این سرویس لغو کرده‌اند. این غول صنعت استریم تخمین زده که ۲ میلیون مشترک دیگر را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ از دست بدهد.

این گزارش نتایج منفی دیگری هم داشت که در پی آن سهام نتفلیکس در معاملات پس از آن تا ۲۴٪ دچار ریزش شد. همانطور که CNN در ماه ژانویه گزارش داد، سهام نتفلیکس نیز به دلیل چشم‌انداز نه‌چندان خوب، در معاملاتِ پس از ساعت کاری تا ۲۰٪ کاهش یافته است.

در بخش دیگری از این نامه، نتفلیکس تخمین می‌زند که ۱۰۰ میلیون نفر از رمزهای عبور مشترک استفاده می‌کنند که باعث کاهش بیشتر درآمدهای احتمالی می‌شود و شنیدن آن چندان هم تعجب‌آور نیست، زیرا در ماه مارس این سرویس استریم مستقیما اعلام کرد که به اشتراک‌گذاری رمز عبور بر توانایی آن‌ها برای سرمایه‌گذاری روی تلویزیون و فیلم‌های جدید تاثیر می‌گذارد.

اگرچه نتفلیکس امسال عناوین مورد انتظار زیادی دارد، اما این احتمال وجود دارد که فصل ۴ سریال Stranger matters (پخش در تاریخ ۶ خرداد)، فصل ۵ سریال The Crown (نوامبر ۲۰۲۲) و مجموعه Sandman در سال ۲۰۲۲ برای این سرویس کافی نباشد. برای مبارزه با این ضررها، اوایل ماه جاری میلادی نتفلیکس یک گزینه جدید برای رتبه‌بندی محتوا اضافه کرد، اما این گزینه هم به سختی می‌تواند نظر مخاطبان و مشترکین را در مواجهه با افزایش قیمت‌های اخیر جلب کند.

نتفلیکس رقابت شدیدی با دیگر سرویس‌ها دارد که آن را در نامه مذکور به سهامداران خود نیز اعلام کرده است. این سرویس تاکید کرده که «رقابت برای تماشای تلویزیون و همچنین یوتیوب و سرویس‌های آمازون و هولو در ۱۵ سال گذشته قوی بوده است و به سادگی نمی‌توان انکار کرد که در سه سال گذشته، همزمان با همه‌گیری کرونا و ترجیح افراد برای استفاده از سرویس‌های استریم، جهان و شرکت‌های سنتی سرگرمی را آگاه کرده که استریمینگ در آینده نقش بسیار پررنگ‌تری دارد.»

اشتراک‌گذاری

بیا با هم بنویسیم

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *