چطور برای توییچ درگاه دونیت بسازیم؟

همان طور که احتمالا بدانید، توییچ (Twitch) یک سرویس آنلاین برای ویدئوهای پخش زنده (live) است. توییچ کاربران مختلف از سراسر جهان را قادر می‌سازد تا به صورت زنده به پخش محتوای مورد نظر خود بپردازند؛ غالب این محتوا را مسائل گیمینگ، استریم زنده بازی کردن و گفتگوی برخط کاربران و استریمر تشکیل می‌دهد.

در حال حاضر توییچ با بیش از ۳.۸ میلیون استریمر در سراسر دنیا و میانگین ۱۵ میلیون بازدید روزانه پربازدیدترین سرویس استریمینگ زنده است. این سرویس علاوه بر تولید محتوا، برای کاربران خود فرصت کسب درآمد را فراهم آورده است. این ابزار به مخاطبان و بینندگان اجازه می‌دهد تا از میان قریب به چهار میلیون تولید کننده محتوا، اقدام به جستجو، انتخاب و تماشای محتوای مورد علاقه خود به صورت رایگان، نمایند.

همان طور که گفتیم، توییچ برای کاربران خود امکان درآمد زایی را فرهم آورده است. درآمد از سرویس‌های نوینی چون توییچ یکی از شغل‌های در حال محبوبت این عصر است. و استریمر می‌تواند به طرق گوناگون از توییچ و مجموعه‌های کسب درآمد کند. پیش ازین در مقاله «چطور از توییچ کسب درآمد کنیم؟» به تفضیل به بیان این روش‌ها پرداختیم.

کسب درآمد از توییچ به وسیله دونیت (Donations)

یکی از بهترین و البته ساده‌ترین شیوه‌های کسب درآمد مستقیم به وسیله توییچ، دونیت است. دونیت (Donate) نوعی کمک مالی بر اساس مبلغی دلخواه است که به یک فرد خلاق، تولید کننده محتوا و یا هنرمند اهدا می‌کنید تا برای خلاق آثار جدید و مبتکرانه انگیزه‌ای قدرمند ایجاد شود.

بینندگان یک استریم می‌توانند با مبلغ دلخواه به استریمر خود دونیت کنند. این روش با استفاده از درگاه پرداخت بانکی، در دسترس‌ترین گزینه ممکن برای کسانی است که در ایران زندگی می‌کنند و به سرویس‌های پرداخت ارزی دسترسی ندارند. بدین وسیله بیننده از طریق درگاه پرداخت داخلی که استریمر معرفی کرده از طریق شبکه شهاب به او دونیت کنید.

ساخت درگاه دونیت

ساخت یک درگاه دونیت اختصاصی ممکن است کمی پیچیده باشد. از این رو و ما در سری راهنماهای توییچ، قصد داریم به شیوه ساخت درگاه اختصاصی دونیت را به شما آموزش دهیم.

با ساخت درگاه دونیت، شما می‌توانید بدون نمایش شماره حساب خود به کاربر، اقدام به دریافت مبالغ ورودی کنید. این درگاه‌ها ایمن بوده و معمولا درصد کمی از هر تراکنش را به خود اختصاص می‌دهد. درگاه‌های زیادی برای این کار وجود دارند که شما می‌توانید بسته به نیاز خود انتخاب کنید.

با این حال من در این مقاله از آیدی ‌پی برای ساخت درگاه دونیت استفاده می‌کنم. این سرویس رایگان بوده و شما را قادر می‌سازد تا به ساده‌ترین شکل ممکن اقدام به ساخت درگاه شخصی نمایید.

برای شروع لازم است تا وارد سایت آیدی پی شده و ثبت نام کنید. پس از تایید شماره تلفن و اطلاعات شماره حساب می‌توانید لینک درگاه خود را دریافت کنید. آدرس این لینک می‌تواند بسته به نیاز شما متفاوت باشد. برای مثال درگاه به آدرس http://idpay.ir/technewsبرای تک نیوز ثبت کرده‌ام.

داشبورد آیدی پی به شما اجازه ساخت ده‌ها درگاه متفاوت با نام‌های مختلف را می‌دهد. شما همچنین از بخش تنظیمات می‌توانید نسبت به شخصی سازی، افزودن لینک سوشال‌ها، تصویر پروفایل و تغییر نام درگاه نیز اقدام کنید. حال شما می‌توانید لینک درگاه دونیت خود را بنا به تصمیم خود در توییچ یا هر مدیای دیگری برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *