چگونه محل نصب بازی‌های اپیک گیمز استور را تغییر دهیم؟

خود را در این موقعیت تجسم کنید: یک بازی را به حجم ۱۰۰ گیگابایت از فروشگاه اپیک گیمز دانلود کرده‌اید و به ناگاه متوجه می‌شوید بازی در محل اشتباه روی هارد درایو شما جای گرفته است. مطمئنا قیمت سرسام‌‌آور اینترنت شما را از دانلود مجدد بر حذر خواهد داشت، از طرفی شک دارید بتوانید محل جای‌گیری فایل‌های بازی را بدون این که به اجرای صحیح بازی لطمه‌ای وارد کند، تغییر دهید.

اگر هم‌اکنون گرفتار چنین مشکلی هستید، این مقاله از گیم تک را از دست ندهید.

چه نیازی به این همه زحمت؟!


اولا حل این مشکل به کمک اپیک گیمز زحمتی ندارد! ثانیا بعید نیست شما هم به زودی مجبور به تغییر محل قرارگیری فایل‌های یک بازی اپیک گیمز شوید؛ ممکن است قصد تعویض هارد درایو خود را داشته باشید و یا بخواهید برای حصول عملکرد بهتر، دار و ندار خود را به یک درایو SSD منتقل کنید. هرچه باشد، خوشبختانه جابجایی فایل‌ها گرفتاری چندانی به بار نخواهد آورد.

بسیار خب؛ شروع کنیم!


گفتیم که راه حل این مشکل اپیک گیمز است اما گزینه‌ای را مخصوص انتقال فایل بین درایوهای کامپیوتر در این لانچر نخواهید یافت پس به دنبال روشی سرراست نباشید.

ابتدا به مسیر نصب پیش‌فرض بروید که معمولا C:\Program Files\Epicgames است.

سپس فولدر بازی مد نظرتان را بردارید و به مکان موقتی منتقل کنید. با این کار، اپیک گیمز آن بازی را از لیست دانلود شده‌های شما حذف خواهد کرد. حال اپیک گیمز را باز کنید و به قسمت Library بروید. شروع به دانلود بازی مورد نظر کنید و هنگامی که اپیک گیمز از شما محل نصب بازی را پرسید، مکان جدیدی را انتخاب کنید که قصد دارید فایل‌های بازی نهایتا آن‌جا قرار بگیرند.

دانلود را پس از آن که به ۳ یا ۴ درصد رسید، متوقف کنید، در taskbar از لانچر خارج شوید و هنگامی که لانچر از شما می‌خواهد دانلودهای در حال انجام را لغو نمایید، صرفا روی exit کلیک کنید.

حال محتویات مکان موقت را در مکان جدید کپی کنید، مجددا وارد اپیک گیمز شوید و دانلود را از سر بگیرید. لانچر این بار به جای دانلود، شروع به بررسی و تایید فایل‌هایی می‌کند که در محل جدید کپی کرده‌اید. این پروسه که زمان کمی به طول خواهد انجامید، شما را از دانلود مجدد بی‌نیاز می‌کند و پس از پایان، اپیک گیمز بازی را مجددا به لیست دانلود شده‌های شما می‌افزاید و بازی بدون هیچ مشکلی در مکان جدید خود اجرا خواهد شد.

اشتراک‌گذاری

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *