آیا Hay Day برای فرزند من مناسب است؟

استودیو فنلاندی سوپرسل را با عناوین مشهوری مانند کلش رویال یا کلش آو کلنز می‌شناسیم. همانطور که در بازی‌های دیگر این استودیو یعنی براول استارز و بوم بیچ هم مشاهده کردیم، عمده تمرکز سوپرسل بر ساخت بازی‌های رقابتی آنلاین با درون‌مایه مبارزه دو کاربر به وسیله ارتش یا شخصیت‌هایشان قرار دارد. اما در میان بازی‌های فوق، سوپرسل یکی از محبوب‌ترین بازی‌های شبیه‌ساز کشاورزی و مزرعه‌داری با نام Hay Day را برای پلتفورم تلفن‌های هوشمند منتشر کرده که می‌توانیم از آن به عنوان بهترین بازی شبیه‌سازی موبایل در این زمینه یاد کنیم.

Hay Day داستان جوانی را روایت می‌کند که زندگی شهری خود را رها می‌کند. او به روستای پدری خود می‌رود تا مزرعه باقی مانده از پدربزرگ خود را به دست گرفته و آن را دوباره آباد کند. اگر بخواهیم به صورت ساده ساز و کار بازی را به صورت خلاصه شرح دهیم ، Hay Day یک بازی کاملا آنلاین است که در آن وظیفه دارید به صورت مرتب به مزرعه‌تان سر بزنید، محصولات کشاورزی یا دامپروری‌تان را جمع آوری کنید و با کاشتن و آماده کردن مواد اولیه، روند تولید محصولات را از سر گیرید.

همانطور که گفته شد Hay Day یک بازی شبیه‌ساز است و با توجه به موضوع اصلی آن، شاهد هیچ گونه خشونت، درگیری، استفاده از الفاظ توهین آمیز و افکت‌های خشن و واقع‌گرایانه مانند زخم شدن یا خون‌ریزی نیستیم. شما در مزرعه‌ای سرسبز با جلوه‌های بصری فانتزی و کارتون مانند کار خود را شروع می‌کنید. بازی به مرور زمان تمام اصول و قوانین لازم را به شما یاد می‌دهد و به صورت کلی برای پیشروی در Hay Day نیازی به دانش قبلی یا استفاده از راهنمای ثانویه ندارید.

Hay Day

Hay Day صرف نظر از یک بازی ویدیویی برای سرگرمی، می‌تواند یک منبع آموزشی فوق‌العاده برای کودکان باشد. بازی روندی ساده و واقعی از کارهای مزرعه‌داری و دامپروری را پیش می‌گیرد و به مرور بر شاخ و برگ آن می‌افزاید. برای برداشت محصولی مانند بلال، نیاز دارید ابتدا زمین کشاورزی را آماده کرده و سپس آن را بکارید. پس از مدت زمانی مشخص بلال‌ها آماده جمع آوری می‌شود و از آن‌ها می‌توانید برای تولید محصولاتی دیگر در مزرعه‌تان استفاده کنید. Hay Day به زیبایی هرچه تمام‌تر روند تولید به مصرف را به تصویر می‌کشد و بهتر و ساده‌تر از هر کتاب یا منبع علمی دیگری، می‌تواند کودکان را آموزش دهد.

در Hay Day مانند کلش آو کلنز یا بوم بیچ برای پیشرفت سریع‌تر نیاز دارید به صورت مداوم مزرعه‌تان را بررسی کنید و به آن سر بزنید. اما میزان اعتیادآوری Hay Day قابل مقایسه با دو بازی ذکر شده نیست و به راحتی می‌توان با یک زمان‌بندی مشخص و طی مدت زمانی کوتاه، فعالیت‌های موجود در بازی را انجام داد. همچنین با رسیدن به لولی مشخص، می‌توانید در گروه‌های بازی عضو شده و با دیگر کاربران گفتگو کنید. بدیهی است در چنین محیطی امکان برخورد با مطالب توهین‌آمیز و زننده وجود دارد.

جمع بندی

Hay Day محتوای بزرگسال و خشونت آمیز ندارد و تنها با یک کنترل ساده بر شبکه اجتماعی داخل بازی و همچنین مقدار زمان صرف شده توسط کودکان ، می‌تواند تبدیل به یکی از برترین منابع آموزشی جهت آشنایی کودکان با مزرعه‌داری و دامداری باشد. شما می‌توانید کودکتان را همراهی کنید و در این بین اطلاعات بیشتری را از طریق بازی به او آموزش دهید.

اشتراک‌گذاری

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *