تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و هواوی : هواوی آپدیت جدید سیستم عامل هارمونی خود را در خرداد ماه منتشر می‌‌کند

هواوی آپدیت جدید سیستم عامل هارمونی خود را در خرداد ماه منتشر می‌‌کند

harmonyos

پس از انتشار نسخه بتا عمومی سیستم عامل هارمونی (HarmonyOS) هواوی اکنون اعلام کرده‌ که در حال آماده‌سازی نسخه دیگری از سیستم عامل اختصاصی خود بوده که در خرداد ماه سال جاری منتشر خواهد شد.تا آخر این مطلب همراه تک نیوز باشید.

 

به گفته «وانگ چنگلو» رئیس بخش نرم‌افزار و مدیر بخش هوش مصنوعی و تجارت هوشمند هواوی این شرکت از هفته دوم خرداد ماه بروزرسانی نسخه جدید سیستم عامل HarmonyOS را منتشر خواهد کرد. در حالی که این مقام ارشد از اعلام گوشی‌های خاصی که این بروزرسانی را دریافت می‌کنند خودداری کرده است، انتظار می‌رود که سری‌های میت ۳۰، میت ۴۰، P40 و میت ایکس ۲ از اولین مدل‌هایی باشد که این نسخه را دریافت کنند.

اگر چه پس از اینکه گوشی‌های مورد انتظار هواوی به نسخه جدید سیستم عامل اختصاصی این شرکت مجهز شدند، به زودی دسترسی سایر گوشی‌های این شرکت نیز در برنامه‌های آینده هواوی قرار خواهد گرفت. همچنین انتظار می‌رود تعداد زیادی از گوشی‌های قدیمی این شرکت از جمله برخی گوشی‌های «آنر» در طول تابستان بروزرسانی جدید را دریافت کنند.

انتشار این بروزرسانی برای گوشی‌های جدید و قدیمی برای هواوی یک امر بسیار مهم محسوب می‌شود زیرا در حال حاضر قصد دارد بخش عمده‌ای از گوشی‌های هوشمند خود را از سیستم عامل اندروید خارج کند. از طرفی دیگر تولید کننده چینی در نظر دارد تا پایان سال جاری تمام ۲۰۰ میلیون گوشی موجود خود را به سیستم عامل اختصاصی HarmonyOS مجهز کند.

سیستم عامل جدید هواوی از قابلیت کراس‌‌پلتفرم پشتیبانی می‌کند. با وجود این قابلیت گوشی و سایر دستگاه‌های کاربران که از سیستم عامل اختصاصی هواوی استفاده می‌کنند به صورت یکپارچه با یکدیگر سازگار خواهند بود. با این وجود رابط کاربری آن تقریبا شبیه به اندروید است و به گفته برخی منابع HarmonyOS می‌تواند ورژن چینی‌ها از اندروید باشد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز