تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : نمایشگاه ایفا ۲۰۲۱ به صورت حضوری برگزار نخواهد شد

نمایشگاه ایفا ۲۰۲۱ به صورت حضوری برگزار نخواهد شد

ifa vladsavov.0 1

با وجودی که انتظار می‌رفت بزرگترین نمایشگاه فناوری در اروپا یعنی ایفا ۲۰۲۱ امسال در شهریورماه به صورت حضوری برگزار شود، اما همه‌گیری کرونا باز هم مانع شد و حضور فیزیکی افراد در نمایشگاه منتفی است.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

ظهور انواع جدید ویروس کرونا و نگرانی در مورد سرعت توزیع واکسن در سراسر جهان باعث شد نمایشگاه ایفا ۲۰۲۱ نیز همانند بسیاری از رویدادهای فعلی امکان برگزاری به صورت حضوری را نداشته باشد.

این دومین سال است که ایفا برخلاف سال‌های قبل در برلین به صورت حضوری برگزار نمی‌شود. سال گذشته نیز ایفا به صورت مجازی به کار خود ادامه داد. همه گیری کرونا باعث شده که برگزاری بزرگترین نمایشگاه فناوری در اروپا با مشکلاتی روبرو شود.

 
 

با وجودی که واکسیناسیون گسترده آغاز شده، اما هنوز نگرانی‌هایی در مورد انواع جدید ویروس کرونا وجود دارد. از سوی دیگر هنوز بسیاری از کشورها نتوانسته‌اند به سرعت فرآیند واکسیناسیون را پوشش دهند. همین مسایل باعث شده تا برگزارکنندگان نمایشگاه نگران مسایل بهداشتی و سلامتی افراد حاضر در نمایشگاه باشند. پذیرفتن مسئولیت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، وظیفه خطیری است که با توجه به وضعیت سلامتی افراد در شرایط کرونایی، تصمیم‌گیری در مورد چنین موضوعاتی بسیار سخت است.

همین عدم قطعیت باعث شده است که برگزارکنندگان مجبور شوند برگزاری نمایشگاه به صورت حضوری را لغو کنند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که کنفرانس جهانی موبایل (MWC) نیز نزدیک است و بسیاری از شرکت‌ها از جمله سامسونگ، لنوو، نوکیا، اریکسون، سونی و اوراکل گفته‌اند که به صورت حضوری در این رویداد شرکت نخواهند کرد.

معمولا کنگره جهانی موبایل دو بار در سال برگزار می‌شود. بخش اصلی این نمایشگاه طی اسفندماه در بارسلونا و بخش کوچکتر آن طی تابستان در شانگهای برگزار می‌شود. کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ بارسلونا نیز قرار است ۸ تا ۱۱ تیرماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری برگزار شود. شرکت‌کنندگان در نمایشگاه بارسلونا باید نتیجه منفی تست کرونا را برای حضور در ۷۲ ساعت نمایشگاه ارائه دهند. در محل برگزاری نمایشگاه نیز از شرکت‌کنندگان تست گرفته می‌شود. محیط نمایشگاه نیز به صورتی طراحی شده که محیطی بدون تماس برای بازدیدکنندگان فراهم شود. با این وجود بسیاری از شرکت‌ها موافق حضور در این نمایشگاه به این شکل نیستند.

پیشتر گفته شده بود که نمایشگاه ایفا در صورت برگزاری حضوری از تاریخ ۳ تا ۷ سپتامبر (۱۳ تا ۱۷ شهریور) برگزار خواهد شد. حال باید دید چه سرنوشتی در انتظار نمایشگاه ایفا ۲۰۲۱ خواهد بود.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز