تک نیوز > امنیت و اخبار تکنولوژی : پلیس لندن هکر ۱۷ ساله‌ای را بازداشت کرد که احتمالا مسئول افشای ویدیوهای GTA 6 است

پلیس لندن هکر ۱۷ ساله‌ای را بازداشت کرد که احتمالا مسئول افشای ویدیوهای GTA 6 است

hacker working with pc 1 scaled

پلیس لندن هکری ۱۷ ساله را بازداشت کرد. گفته می‌شود این هکر نوجوان مسئول هک اوبر و افشای ویدیوهای بازی GTA 6 بوده است.

اداره‌ی پلیس شهر لندن در بیانیه‌ای از دستگیری نوجوانی ۱۷ ساله در آکسفوردشر به‌اتهام هک خبر داده و گفته است او اکنون در بازداشت به سر می‌برد. براساس گزارش ورج، پلیس لندن فعلاً جزئیات دیگری ارائه نداده؛ اما برخی از کارشناسان می‌گویند احتمالاً این نوجوان ۱۷ ساله همان کسی است که دو حادثه‌ی امنیتی بزرگ اخیر را رقم زد.

پلیس لندن بهار گذشته هفت نوجوان را در جریان تحقیقات درباره‌ی گروه هکری $Lapsus دستگیر و سپس آزاد کرد. دستگیری نوجوان ۱۷ ساله در آکسفوردشر در حالی رخ می‌دهد که چند روز پیش شاهد هک شدن اوبر بودیم. زمان زیادی نگذشته بود که در اتفاقی شگفت‌آور، ویدیوهای گیم‌پلی بازی GTA 6 نیز فاش شد. گفته می‌شود این دو حادثه‌ی امنیتی به گروه $Lapsus ارتباط داشته‌اند.

خبرگزاری بلومبرگ چند ماه پیش در گزارشی گفت نوجوانی که در آن زمان ۱۶ سال سن داشت مسئول شماری از بزرگ‌ترین حملات سایبری انجام‌شده توسط $Lapsus است. بلومبرگ گفت پلیس لندن از خانه‌ی این نوجوان در نزدیکی شهر آکسفورد انگلستان (مرکز شهرستان آکسفوردشایر) بازدید کرده است.

اوبر پس از هک شدن سیستم‌هایش مجبور شد شماری از سرویس‌ها را به حالت آفلاین دربیاورد. هکر در گفت‌و‌گویی ناشناس با رسانه‌ها گفته بود که قصد دارد اطلاعات مهمی از اوبر فاش کند. این شرکت بزرگ که سرویس تاکسی اینترنتی ارائه می‌دهد، در بیانیه‌ای گفت معتقد است که حمله‌ی سایبری به گروه $Lapsus ارتباط دارد. فردی که ویدیوهای بازی GTA 6 را فاش کرد، در برخی از انجمن‌های هکری ادعا کرده بود همان هکر اوبر است.

جواد امیری

بیا با هم بنویسیم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز