تک نیوز > اخبار تکنولوژی : به مناسبت نوروز؛ اینترنت برخی پیام‌رسان‌ها و نرم‌افزارهای تماس تصویری بومی رایگان شد

به مناسبت نوروز؛ اینترنت برخی پیام‌رسان‌ها و نرم‌افزارهای تماس تصویری بومی رایگان شد

video call min 1

وزیر ارتباطات اعلام کرد برای تسهیل دید و بازدیدهای نوروزی، ترافیک پلتفرم‌های بومی فعال در زمینه تماس تصویری از لحظه تحویل سال تا پایان 13 فروردین 1401 رایگان خواهد بود.

با شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، فضای مجازی در سبک زندگی مردم نقش پررنگ‌تری پیدا کرد. مکالمه تصویری یکی از آن دست مواردی است که در دوران همه‌گیری کرونا، بسیار رونق گرفت.

در همین راستا «عیسی زارع‌پور» به مناسبت نوروز 1401، بسته عیدانه‌ای از سوی وزارت ارتباطات برای مردم در نظر گرفت. بر این اساس ترافیک سه نرم‌افزار برقراری تماس تصویری «قرار»، «اسکای‌روم» و «داناپلاس» و پیام‌رسان‌های «سروش‌پلاس»، «ایتا»، «گپ»، «آی گپ» و «بله» از لحظه تحویل سال تا پایان 13 فروردین‌ماه 1401 رایگان خواهند بود.

وزیر ارتباطات با اعلام این خبر در صفحه اینستاگرام خود، علت رایگان کردن ترافیک این پلتفرم‌های فعال در حوزه مکالمه تصویری را تسهیل آیین صله ارحام و دیدوبازدیدهای نوروزی عنوان کرده است.

او درباره بسته ویژه رایگان نوروزی نوشت:

«هموطنان عزیز، امیدوارم در آستانه نوروز و آغاز سال جدید دل‌های‌تان خوش و پر امید باشد و توفیق دیدار اقوام و دوستان را پیدا کنید تا دل‌ها به هم نزدیک‌تر و رشته‌های الفت و دوستی‌ها مستحکم‌تر شود. وزارت ارتباطات برای تسهیل آیین صله ارحام و دیدوبازدیدهای نوروزی، «بسته‌ ویژه رایگان نوروزی» برای «دید و بازدیدهای مجازی» در نظر گرفته است. بر این اساس ترافیک سه نرم‌افزار برقراری ارتباط تصویری «قرار، اسکای‌روم و داناپلاس» و پیام‌رسان‌های «سروش‌پلاس، ایتا، گپ، آی گپ و بله» از لحظه تحویل سال تا پایان ۱۳ فروردین‌ماه رایگان خواهند بود.»

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این تصمیم در جهت حمایت از پلتفرم‌های بومی گرفته شده است.

گفتنی است وضعیت اینترنت طی ماه‌های اخیر با افت شدید و انتقادات کاربران در فضای مجازی رو به رو شده است. مشخص نیست با این سرعت اینترنت آیا می‌توان یک دید و بازدید نوروزی پیوسته، بدون قطعی و با کیفیت را تجربه کرد یا خیر؟

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز