تک نیوز > اپل و اخبار و اخبار تکنولوژی : تنها ۱۲ درصد کاربران آیفون در iOS 14.5 به اپ‌ها اجازه ردیابی داده‌اند

تنها ۱۲ درصد کاربران آیفون در iOS 14.5 به اپ‌ها اجازه ردیابی داده‌اند

app tracking transparency

حدود دو هفته پیش بروزرسانی iOS 14.5 برای آیفون منتشر شد که قابلیت جنجالی «شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها» (App Tracking Transparency) را فعال می‌کند. قابلیت جدید اپل کمک زیادی به حفظ حریم خصوصی کاربران می‌کند و تجزیه و تحلیلی که اخیرا منتشر شده، نشان می‌دهد که اکثر کاربران آیفون با همین ویژگی مانع از ردیابی خود توسط اپ‌ها شده‌اند.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

طبق آخرین اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت تحلیلی Flurry، فقط ۴ درصد کاربران آیفون در ایالات متحده پس از دریافت بروزرسانی iOS 14.5 ویژگی شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها را فعال کرده‌اند. این گزارش بر اساس ۲.۵ میلیون کاربر فعال روزانه آیفون تهیه شده است.

در سراسر جهان نیز به نظر می‌رسد کاربران مانع از ردیابی اپ‌ها شده‌اند زیرا تنها ۱۲ درصد از ۵.۳ میلیون کاربری که در سراسر جهان بروزرسانی جدید iOS را دریافت کرده‌اند، از این قابلیت استفاده می‌کنند.

اکنون با انتشار iOS 14.5 اپلیکیشن‌ها پیش از اینکه فعالیت کاربران را ردیابی کنند باید از آن‌ها اجازه بگیرند. برای مثال کاربران در هنگام باز کردن یک اپلیکیشن مانند فیسبوک، با پیامی روبرو خواهند شد که به آن‌ها اطلاع می‌دهد اپلیکیشن قصد دارد فعالیت‌ آن‌ها را دنبال کند. اپل به طور پیش فرض تنظیم این ویژگی را در حالت غیرفعال قرار داده است.

ارقام Flurry از زمان انتشار بروزرسانی نشان می‌دهد که کاربران iOS روی نظر خود در استفاده نکردن از این قابلیت مصمم هستند، این رقم از آن زمان در سراسر جهان بین ۱۱ تا ۱۳ درصد و در ایالات متحده بین ۲ تا ۵ درصد بوده است. با این وجود ادامه پیدا کردن این روند در آینده برای بازار تبلیغات‌های شخصی قابل توجه خواهد بود.

فیسبوک که از مخالفان سرسخت این قابلیت است، پیش از این تلاش کرده بود تا کاربران خود را متقاعد کند که اگر می‌خواهند به رایگان نگه داشتن فیسبوک و اینستاگرام کمک کنند، باید در iOS 14.5 اجازه ردیابی این اپلیکیشن را صادر کنند.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز