تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و برسی : سرفیس لپ تاپ 4 احتمالا پردازنده Ryzen 5000 نخواهد داشت

سرفیس لپ تاپ 4 احتمالا پردازنده Ryzen 5000 نخواهد داشت

210222122138819

اخیرا نتایج بنچمارکی فاش شده است که نشان می‌دهد سرفیس لپ تاپ 4 پردازنده‌ی رایزن 5000 ندارد و به پردازنده‌ای قدیمی‌ متکی می‌شود؛ البته شاید این بنچمارک به کانفیگ اصلی سرفیس لپ تاپ 4 مربوط نباشد. 

پس تا آخر این مطلب همراه من باشید.:

مایکروسافت هرگز به استفاده از جدیدترین پردازنده‌های بازار در محصولاتش اشتیاق زیادی نشان نداده است؛ اما به ‌نظر می‌رسد این اتفاق قرار است برای مدل AMD سرفیس لپ تاپ 4 (Microsoft Surface Laptop 4) تکرار شود. به گزارش MSPoweruser، بنچمارک منتسب به سرفیس لپ تاپ 4 مایکروسافت که توسط APISAK فاش شده است، نشان می‌دهد دستگاه مورد اشاره از پردازنده‌ی AMD Ryzen 7 استفاده می‌کند که به خانواده‌ی رنوار تعلق دارد و اکنون به‌نوعی منسوخ شده است. 

شماری از کاربران مایکروسافت منتظر بودند شرکت ردموندی در محصول جدیدش سراغ استفاده از پردازنده‌های سری رایزن 5000 برود که متکی ‌بر معماری ذن 3 هستند و چند ماه پیش عرضه شدند.

بنچمارک نشان می‌دهد سرفیس لپ تاپ 4 از پردازنده‌ی Ryzen 7 هشت هسته‌ای ۱۶ تردی با سرعت کلاک پایه‌ی ۲ گیگاهرتز و سرعت کلاک بوست ۳٫۷ گیگاهرتز در کنار واحد گرافیکی Radeon RX Vega 8 و ۱۶ گیگابایت رم دوکاناله‌ی LPDD4-4266 استفاده می‌کند. 

این خبر به‌نوعی ناامید‌کننده است؛ اما احتمال دارد بنچمارک به کانفیگ ضعیف سرفیس لپ تاپ 4 ارتباط داشته باشد و مایکروسافت کانفیگ‌های قوی‌تر را با پردازنده‌های جدید همراه کند. این احتمال نیز وجود دارد که بنچمارک، پردازنده را به‌درستی تشخیص نداده باشد. مایکروسافت برای طرفداران پردازنده‌های اینتل، کانفیگ‌هایی از سرفیس لپ تاپ 4 را با تراشه‌های نسل یازدهمی خانواده‌ی تایگر لیک عرضه خواهد کرد. 

برچسب ها :

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز