تک نیوز > نرم افزار و اپلیکیشن : آشنایی با اپلیکیشن SkySafari؛ آسمان زیبای شب در جیب شما

آشنایی با اپلیکیشن SkySafari؛ آسمان زیبای شب در جیب شما

4444 1

گشت و گذار در طبیعت به غیر از هوای تمیز و مناظر زیبا مزیت دیگری هم دارد: تماشای آسمان زیبای شب. اگر آنقدر خوش‌شانسید که تعطیلات‌تان را در مناطقی بدون آلودگی نوری می‌گذرانید، حتما از فرصت استفاده کنید و به تماشای آسمان زیبا و پرستاره‌ی شب بنشینید.

خوشبختانه اپلیکیشن‌هایی هستند که تک تک اتفاقاتی که بالا سرتان در حال افتادن است را به شما می‌گویند و SkySafari که امروز معرفی‌اش می‌کنیم یکی از بهترین آن‌هاست. این اپلیکیشن نجوم و ستاره‌شناسی مبتنی بر AR نقشه زنده‌ای از آسمان شب می‌سازد تا با گرفتن گوشی به سمت بالا دقیقا بدانید که به چه چیزی خیره شده‌اید؛ یک ستاره، یک سیاره، یک کهکشان یا یک صورت فلکی اساطیری.

پس تا آخر این مقاله همراه تک نیوز باشید.

SkySafari بر مبنای واقعیت افزوده کار می‌کند. کافیست دسترسی موقعیت جغرافیایی و دوربین را به آن بدهید تا با گرفتن گوشی به سمت آسمان، چه روز باشد و چه شب دقیقا موقعیت ستاره‌ها و سیارات بالای سرتان را بفهمید. اپلیکیشن به زیبایی نقشه مجازی‌اش از آسمان را با تصویر دوربین شما ترکیب می‌کند تا به طور کاملا دقیق متوجه اتفاقات بالای سرتان باشید.

اما صرف دانستن این که خوشه پروین بالای سرتان است یا کهکشانی با میلیون‌ها سال نوری فاصله، بدون داشتن اطلاعات چه فایده‌ای دارد؟ برای همین بوده که سازندگان SkySafari اطلاعات ارزشمندی در مورد تمام اجرام آسمانی را هم در اپلیکیشن گنجانده‌اند. با فشردن دکمه i کنار هر ستاره یا سیاره می‌توانید این اطلاعات ارزشمند را مطالعه کنید. در مورد صورت‌های فلکی هم همین موضوع صادق است.

SkySafari مرجع خوبی برای پایش وقایع کیهانی هم هست. بارش‌های شهابی، رد شدن یک ستاره دنباله‌دار و اتفاقاتی مثل خسوف و کسوف را می‌توانید به صورت انیمیشنی در این اپلیکیشن ببینید. ضمنا یک قابلیت هم هست که به شما اجازه جلو و عقب بردن زمان را هم می‌دهد که می‌تواند بسیار جالب و شگفت انگیز باشد.

اما از قابلیت‌های دیگر این اپلیکیشن هم می‌توان به تصاویر و شرح مأموریت‌های ناسا، اطلاعات کامل در مورد ایستگاه فضایی بین‌المللی، پایش بیش از 120 هزار ستاره و جستجوی صوتی در بین اجرام آسمانی اشاره کرد که از SkySafari اپلیکیشن بسیار قدرتمندی ساخته‌اند.

SkySafari – Astronomy App به غیر از این دو نسخه دیگر با نام‌های SkySafari 6 Plus و SkySafari 6 Pro هم دارد که قابلیت‌های تخصصی و بسیار بیشتری در اختیار علاقه‌‌مندان به نجوم قرار می‌دهند هر چند که هر دو پولی هستند. با این وجود نسخه‌های ماد و آنلاک این دو نسخه را می‌توانید با جستجوی در وب فارسی پیدا کنید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز