تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و برسی : با این اپلیکیشن کشتی به گل نشسته در کانال سوئز را در میدان آزادی تهران بگذارید

با این اپلیکیشن کشتی به گل نشسته در کانال سوئز را در میدان آزادی تهران بگذارید

Ever Given In Suez Grounded

از سه‌شنبه گذشته کشتی باری غول پیکر Ever Given در بخش جنوبی کانال سوئز گیر کرده و یکی از شاهراه‌های آبی جهان را مسدود نموده است. در حالی که اخیرا این کشتی به لطف لایروبی شبانه کمی جابجا شده اما بازگشایی کامل کانال برای چند صد کشتی در صف، همچنان نیاز به زمان دارد. اخیرا اپلیکیشنی توسعه داده شده که به کمک آن می‌توان کشتی را روی نقشه در هر جای جهان قرار داد و ابعاد آن را با سایر نقاط جهان مقایسه کرد.

تا آخر همراه تک نیوز باشید

یک فرد خلاق به نام «گرت دش نلسون» در وبسایت  Glitch صفحه‌ای به نام «Ever Given Ever Ywhere» را ایجاد کرده امکان قرار دادن کشتی اور گیون در هر جای جهان و با ابعاد دقیق را می‌دهد. اگر به این وبسایت بروید می‌توانید کشتی را روی هر مکانی که مایل هستید قرار دهید تا ابعاد آن را مقایسه کنید. همچنین با گزینه «Rotate the boat» همچنین می‌توانید کشتی را بچرخانید. ولی اگر می‌خواهید ابعاد دقیق کشتی را روی نقشه ببینید باید گزینه «Boat  is to scale» را انتخاب کنید.

جالب این که اگر کشتی را روی میدان آزادی (تصویر بالا) بگذارید، کل حلقه مرکزی میدان را اشغال می‌کند. همان طور که در عکس زیر می‌بینید اور گیون اگر کنار ۳۳ پل اصفهان قرار بگیرد می‌تواند کل رودخانه زاینده رود را مسدود کند.

کشتی اور گیون که متعلق به کمپانی تایوانی اورگرین مارین است در حدود ۴۰۰ متر طول دارد که تقریبا معادل با ۴ زمین فوتبال می‌شود. عملیات آزادسازی این کشتی چند روزی است که آغاز شده اما به گفته کارشناسان ممکن است چندین روز یا حتی هفته‌ها طول بکشد.

suez canal container ship w600
بر اساس این تصویر تازه منتشر شده به نظر می‌رسد مسیر کافی برای رفت و آمد دیگر کشتی‌ها باز شده است.

اخیرا یک منبع محلی به رویترز گفته که کشتی صاف شده و به روند معمول بازگشته است. این موضوع به کمک ۱۰ کشتی یدک کش و لایروبی شن‌ها در مد شبانه اتفاق افتاده است. مدیر کانل سوئز هم از شناور شدن بخشی از کشتی از طریق مانورهای کشیدن و هل دادن خبر داده است. به گفته او کارگران تقریبا مسیر کشتی را صاف کرده‌اند و اکنون دماغه به میزان ۱۰۲ متر از کناره کانال فاصله گرفته است. کانال سوئز ۲۰۵ متر عرض دارد. در مرحله بعدی باید آب به سمت دماغه کشتی تزریق شود تا شن‌های زیر کشتی تخلیه شوند. اما در صورتی که این روش موفق نباشد، باید کشتی تخلیه گردد.

تا روز شنبه تعداد ۳۲۱ کشتی در انتظار بازگشایی کانال بودند. البته برخی از کشتی‌های تصمیم گرفته‌اند با دور زدن آفریقا به مسیر خود ادامه دهند.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز