تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و گوگل و نرم افزار و اپلیکیشن : قابلیت جدید گوگل فوتوز عناصر جزئی در تصاویر را شناسایی می‌کند

قابلیت جدید گوگل فوتوز عناصر جزئی در تصاویر را شناسایی می‌کند

فوتوز 1

گوگل در رویداد I/O 2021 از قابلیت‌ جدیدی به نام «Little Patterns» یا «الگوهای کوچک» در گوگل فوتوز خبر داد که با کمک هوش مصنوعی می‌تواند عناصر جزئی در عکس‌ها را شناسایی و تصاویر را براساس آن دسته‌بندی کند.تا آخر این مقاله همراه تک نیوز باشید.

 

با وجودی که انتظار می‌رود به زودی گوگل فوتوز فضای ذخیره۲سازی نامحدود و رایگان عکس را دیگر در اختیار کاربران قرار ندهد، با قابلیت‌های جدید و پیشرفته‌تری مبتنی بر هوش مصنوعی بروز خواهد شد که به کاربران در طبقه‌بندی و مدیریت بهتر عکس‌ها کمک می‌کند.

یکی از این قابلیت‌ها، شناسایی عناصر مشترک و موارد جزئی در تصاویر است. در واقع با کمک این قابلیت، کاربران می‌توانند عکس‌های خود را دقیق‌تر از قبل دسته‌بندی و مدیریت کرده و آرشیو دقیق‌تری از خاطره‌های ثبت شده در اختیار داشته باشند.

ویژگی‌ «Little Patterns» یا همان الگوهای کوچک با کمک هوش مصنوعی، می‌تواند برخی عناصر مشترک در عکس‌ها را به خوبی و با دقت بالاتری شناسایی کند. تصور کنید کاربر قصد دارد تمامی عکس‌هایی که در آن کوله پشتی نارنجی وجود دارد در یک آلبوم کنار هم قرار دهد. با وجودی که کوله پشتی یک عنصر جزئی از تصویر به حساب می‌آید، اما سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل فوتوز چنین امکانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند چنین عکس‌هایی را از بین انبوهی از تصاویر گرفته شده،‌ تفکیک و در یک آلبوم قرار دهند.

حتی این سیستم در شناسایی اشکال و رنگ‌های مشابه در تصاویر مختلف نیز قدرتمند عمل می‌کند. تصور کنید می‌خواهید تمامی عکس‌هایی که در آن لیوانی خاص وجود دارد، در یک آلبوم کنار یکدیگر داشته باشید. هوش مصنوعی گوگل فوتوز با سرعت و دقتی بسیار بالا این کار را انجام می‌دهد.

این قابلیت جدید تحت عنوان الگوهای کوچک یا Little Patterns برای طبقه‌بندی تصاویر از اواخر تابستان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت که می‌تواند میزان دقت این سیستم را در شناسایی حتی جزئی‌ترین عناصر تصاویر به نمایش بگذارد.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز