تک نیوز > نرم افزار و اپلیکیشن و اخبار و اخبار تکنولوژی : توییتر نمایش تبلیغات تمام صفحه در فلیت را آزمایش می‌کند

توییتر نمایش تبلیغات تمام صفحه در فلیت را آزمایش می‌کند

fleet ads twitter 1

توییتر به دنبال راه‌های جدیدی برای درآمدزایی است و حالا به سراغ آزمایش نمایش تبلیغات در فلیت رفته. فلیت (Fleet) قابلیتی شبیه به استوری اینستاگرام است که سال گذشته میلادی این شبکه اجتماعی راه‌اندازی کرد.تا آخر این مقاله همراه تک نیوز باشید.

 

برای اولین بار توییتر به سراغ تبلیغات تمام صفحه عمودی رفته، فرمتی که تا به امروز در دیگر برنامه‌ها مانند اینستاگرام یا اسنپ‌چت دیده‌ایم. توییتر این تبلیغات را راهی برای دیده شدن برندها از طریق اشتراک محتوا عنوان کرده:

«تبلیغات فلیت‌ها فضایی برای برندهاست تا خلاق باشند، به پشت صحنه بروند یا یک محتوا جذاب به اشتراک بگذارند.»

در ابتدا، این تبلیغات تنها در اختیار بخشی از تبلیغ‌کنندگان قرار می‌گیرد و البته شمار کمی از کاربران توییتر در ایالات متحده آمریکا می‌توانند آن‌ها را ببینند. البته به گفته توییتر، اگر این آزمایش موفقیت‌آمیز باشد، احتمالا فرمت تبلیغات فول اسکرین به سایر بخش‌های این شبکه اجتماعی هم راه پیدا کند:

«ما می‌خواهمی از نحوه عملکرد چنین محتوایی برای مشتریان مطلع شویم، البته نه تنها برای تبلیغات فلیت‌ها بلکه برای تکرارهای آینده فرمت فول اسکرین روی توییتر.»

این نوع تبلیغات از تصاویر و ویدیوها در نسبت تصویر ۹:۱۶ پشتیبانی می‌کند و ویدیوها می‌توانند ۳۰ ثانیه‌ای باشند. برندها می‌توانند از قابلیت بالا کشیدن صفحه (Swipe Up) برای انجام کاری استفاده کنند و به معیارهای تبلیغات استاندارد توییتر دست یابند که شامل تاثیرگذاری، مشاهده پروفایل، کلیک‌ها، مشاهده وب‌سایت و داده‌های دیگر می‌شود.

همانطور که بالاتر گفتیم، تبلیغات جدید بخشی از برنامه‌های این شبکه اجتماعی برای درآمدزایی به حساب می‌آید. از دیگر راهکارهای توییتر برای درآمدزایی می‌توان به آزمایش توییت‌های قابل خرید اشاره کرد که البته هنوز در فرمت تبلیغات وجود ندارد.

در کنار این موارد، با «Twitter Blue» هم روبه‌رو هستیم که یک سرویس اشتراکی است و هزینه ماهانه ۳ دلار از کاربران طلب می‌کند. در نهایت امکان فروش بلیت برای «Spaces» برای کاربران فراهم می‌شود که بتوانند برای گفتگوهای صوتی بلیت بفروشند و بخشی از آن به خود توییتر تعلق می‌گیرد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز