تک نیوز > اخبار علمی : مجوز اضطراری استفاده از واکسن ایرانی برکت صادر شد

مجوز اضطراری استفاده از واکسن ایرانی برکت صادر شد

14053619 581 1

وزیر بهداشت از صدور مجوز اضطراری واکسن ایرانی «کووایران برکت» خبر داد. همچنین گفته شد مجوز دیگر واکسن ایرانی کرونا یعنی واکسن «پاستور» هم به زودی صادر شده و برای مصرف در دسترس نهادهای واکسیناسیون قرار می‌گیرد.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

«سعید نمکی» در یک نشست خبری که در استان مرکزی برگزار شد گفت: «امروز می‌خواهم خبر خوشی را در این استان بگویم که آن هم اجازه مصرف واکسن ایرانی کووایران برکت است که دیروز صادر شد. شب‌های زیادی نخوابیدم که اکثر شب‌ها از اضطراب بود، اما دیشب از ذوق این نخوابیدم که خدا این مرحمت را کرد که ما قول‌هایی که داده بودیم را عملی کنیم.»

نمکی در ادامه صحبت‌هایش به واکسن پاستور اشاره کرد و گفت: «درباره واکسن تولید مشترک پاستور و کوبا نیز قرار شد پاستور مدارک را آماده کند و طی هفته آینده اقدام کنیم. بنابراین واکسن برکت به مجموعه واکسیناسیون ما می پیوندد و پاستور هفته آینده خواهد پیوست.»

وزیر بهداشت در ادامه سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که بیش از ۵۰ درصد بیمارستان‌های مهم کشور کمبود اکسیژن داشتند اما در کمتر از یک‌ سال ۴۶۰ اکسیژن‌ساز به بیمارستان‌های کشور رفت تا امروز در سطح کشور کمبود اکسیژن نداشته باشیم.

نمکی همچنین از راه‌اندازی ۱۴ هزار تخت بیمارستانی خبر داد و گفت: «در اوج این گرفتاری‌ها و فشارها امسال تا مرداد ماه ۱۴ هزار تخت بیمارستانی راه‌اندازی می‌کنیم که در تاریخ کشور بی‌سابقه است. در بهترین شرایط ما سالی ۴۵۰۰ تخت اضافه کردیم. همچنین حدود ۱۴۰ دستگاه سی تی اسکن به اقصی نقاط کشور رفت و افتتاح  ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی دارد تا اواسط تیر به سرانجام می‌رسد.»

نمکی همچنین از مخالفت وزارت بهداشت برای آزمایش واکسن‌های خارجی در ایران خبر داد و اعلام کرد: «از کشورها خواستیم برای ساخت واکسن با ما کار کنند، ذره ذره با آنها پیش رفتیم و وقتی به فاز تحقیقات رسیدند خواستند در ایران تست کنند که گفتیم ما زیر بار نمی‌رویم.»

نمکی در ادامه گفت: «بعد کشورهای منطقه که می‌گویند واکسن زدند، در کلینیکال ترایال واکسن سایر کشورها بودند و ما قبول نکردیم مردم ما تحت آزمایش واکسنی قرار گیرند. به یک شرط حاضر به همکاری هستیم که بیایید و با هم واکسن بسازیم و تنها کشوری که در انتقال دانش فنی با ما کنار آمد کوبایی‌ها بودند که تازه آن هم فاز یک و دو در کشور خودشان طی شد و فاز سوم را در ایران انجام دادیم.»خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (11 دیدگاه)

  1. محمد مهدی شکوری :

    خداروشکر، واکسن کرونا رو هم ساختیم، یکی و دوتا هم نه. چندین واکسن با پلتفرم های مختلف ساختیم:
    برکت، پاستوکووک، پاستوکوواد، نورا، فخرا (یادگار شهید فخری زاده)، رازی، اسپایکوژن، کرناپسین، …
    رهبر عزیزمون هم که واکسن ایرانی زد???
    متخصصی مثل پروفسور علی کرمی هم واکسن ایرانی تزریق کرد???

  2. من که به هیچ واکسنی چه داخلی و چه خارجی اعتماد ندارم
    معلوم نیست چه خواب هایی واسمون دیدن !!!

  3. چطوری است که واکسن آنفلونزا و انسولین با ۱۰۰ سال سابقه، در تولیدشان مشکل داریم، اما واکسن کرونا که پیچیدگی های خودش را داره، بشود در داخل کشور تولید کرد، اصلا این واکسن میتونه بدن را وادار به ساخت آنتی بادی ماندگار کنه!!! مجوز اظطراری سازمان بهداشت جهانی فراموش نشه….

  4. درست بسازین همه استفاده میکنن که هیچ حمایت هم میکنن. ولی بسازین معلوم هم نباشه از کجا تایید میشه و با عدم ورود گزینه های بهتر این رو اجباری کنید مردم بدشون میاد و حمایت هم نمی کنن که هیچ اگه واقعا یکی تو ایران خوبش رو بسازه اونم کوبیده میشه.این دیگه خودرو ملی یا مودم و گوشی ملی نیستا، جون مردمه.

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز